А безнаставовия път стара технология ли е и при него къде се обира разширението и свиването на материала?
Технологията на релсовия път е стара, за умерен климат и не толкова високи температури. Плочата дето свързва двете релси е с фиксирани отвори и няма на къде да отиде линеиното разширение.
Характерното тракане , което се чува при движение на влака са именно от междините между релсите, които се оставят нарочно, за да компенсират линейното им разширение в горещо време. Обаче, при големи жеги, релсите се удължават много , междините между тях изчезват и самите релси се изкривяват настрани - като дъгите на бъчва и тогава вагоните дерайлират. Затова в южните страни не е добре релсите да се заваряват, обясних го.
При тези горещини от 40 градуса не е учудващо, че релсите са се разширили повече от обичайното и са създали условия за дерайлиране. Виждал съм при жега разширени релси, извити като змия в участък, който при нормални условия е прав. При такива температури, ръководството на железниците трябва да ограничат скоростта на влаковете от 10 до 18 ч., за да не стават такива произшествия.
абе журналисти защо сте толкова технически непросветени. Помислете преди да пишете такива глупости
Товарен влак дерайлира край Мурсалево