5

До gele

преди 2 години

А безнаставовия път стара технология ли е и при него къде се обира разширението и свиването на материала?

4

gele

преди 2 години

Технологията на релсовия път е стара, за умерен климат и не толкова високи температури. Плочата дето свързва двете релси е с фиксирани отвори и няма на къде да отиде линеиното разширение.

3

Стар железничар

преди 2 години

Характерното тракане , което се чува при движение на влака са именно от междините между релсите, които се оставят нарочно, за да компенсират линейното им разширение в горещо време. Обаче, при големи жеги, релсите се удължават много , междините между тях изчезват и самите релси се изкривяват настрани - като дъгите на бъчва и тогава вагоните дерайлират. Затова в южните страни не е добре релсите да се заваряват, обясних го.

2

Старият машинист

преди 2 години

При тези горещини от 40 градуса не е учудващо, че релсите са се разширили повече от обичайното и са създали условия за дерайлиране. Виждал съм при жега разширени релси, извити като змия в участък, който при нормални условия е прав. При такива температури, ръководството на железниците трябва да ограничат скоростта на влаковете от 10 до 18 ч., за да не стават такива произшествия.

1

gele

преди 2 години

абе журналисти защо сте толкова технически непросветени. Помислете преди да пишете такива глупости