През 70-те години на ХХ век имах ФИАТ 124 Пирин, сглобен в Ловеч. Колата беше с еднокръгова спирачна система и 4 дискови спирачки. Веднъж, карайки по ул Раковски, подадох мигач за ляв завой по Славянска. И изведнъж-УЖАС! Натиснах *** на спирачката и той потъна! Добре, че карах бавно и пред мен нямаше друга кола, та продължих направо. Дръпнах ръчната спирачка и бавно скоростта започна да намалява до спиране. Беше спукан спирачния маркуч на предно ляво колело и спирачната течност беше изтекла.
До Анонимен 3Ако колата е "ръчка" си прав отвсякъде и естествено и задължително гледаш пътя и колите наоколо за да не направиш "люх"! Ако е автоматик отпускаш газта "мазничко" и леко дърпаш ръчната и пак същото! Ако пази боже работата е "ножа в кокала" си позволяваш и по-резки действия! А умниците списали тъпата статия да си я лепнат на челото за даги отбягваме на пътя! Да пази господ спирачките на автобус или ТИР да се скапят на лошо място!
Случвало ми се е, беше прекъсната металната магистрала към единия преден диск и течността изтичаше необезпокоявано. Помпането не помага изобщо в такъв случай.Убих скоростта с предавки, вдигнах ръчната и застъргах десните гуми в бордюра. Полека лека спрях, но за моментално спиране е абсурд да се мисли. Това е ситуация свързана с късмета или с Божията помощ.
Опасна ситуация: Какво да правим, ако спирачките ни откажат?