Вдигате капака на колата, и там обикновено на резервоарчето пише какъв антифриз трябва да налеете. След това отивате до близката бензиностанция и си купувате колкото ви трябва.
А най-голямата грешка е да излокаш една туба антифриз,разреден с малко белина,ще ти е за последно,освен ако не и изтр ещял путинопитек де,те даже с една не се спират....
Аз на Тойотата оня ден сипах 13 годишен, неразпечатан антифриз (с изтекъл срок на годност от преди 10 години) и после доливах смеска от концентрат (също с изтекъл срок на годност) и дестилирана вода и накрая малко ракия, че не ми стигна. Е па, оно си се движи на пушка, нема проблеми.
Най-голямата грешка е човек да се ограмотява от такъв тип публикации в 5 изречения! Ако не е на ясно, отива в сервиз и пита. Ако иска да бута сам, прочита какво пише производителят, но има едно но! Трябва преди това да е прочел книга за принципа на работа, да е разглобил, поправил или да е работил..Ако губи течности една кола, може да има 100причини. Аз лично сменям сам, защото знам, но приятели предпочитат сервиз, защото искат да ползват колата и да не се цапат.
Аз си карам целогодишно на вода и нямам проблем, зимата като запаля двигателя загрява и разтапя водата в системата и тя си циркулира, освен това ако е толкова студено че да замръзне водата в системата то значи двигателя ще се охлажда от въздуха, това с антифриза е една световна конспирация
Уикенда ходих до Кръстова гора. Пътя е с голяма денивелация12%. Всички стари дизели не вървяха и само бълваха облаци сажди , горе имаше едно Волво със заминал съединител и хората се държаха за главата. След него на една кола и изтекоха водите и омаза целия път точно на паркинга. По пътя на връщане две закъсали коли чакаха пътна помощ./спрях да ги попитам дали имат нужда от нещо, но си бяха викнали вече пътна помощ /.
Бай *** не купува нови зимни гуми, или слага две предни зимни/трета употреба/, не сменя спирачна течност,не сменя антифриз, не купува зимна течност за чистачки , а си прави бъркоч, от който пада лака на предния капак. Ако нещо тропа по окачването кара докато не се разпадне, и масово долива масло на по старите модели, вместо да сменя. И колата си върви и така поне 5-10 години, докато не го остави на пътя и започне да си проклина лошия късмет, защо на него му се случва...
Това с подмяната на всеки 2 години.... От опит да кажа че и официалните сервизи не я спазват. Когато колата ми направи 5 години ги попитах как-що и ми казаха че ако настоявам ще го сменят , ама си губя времето и 100-150 евра, така и бракувах колата на 12 годинки със заводския .
Аз слагам -37C ако има готова смес или го правя някъде 33C. Така за две години ако има нужда се долива само вода. Ако не знам какво да сложа слагам лилав/розов/жълт/син G12+. Може да се долива с G11(син), G12++ или G13(лилав, екологичен). Цветовете са много условни и зависят от производителя. Производителите купуват обикновено разни химикалки от BASF и правят бъркочи кой както си може.
Най-честите грешки при ползването на антифриз