59

до 60

преди 2 години

Добре де, защо не отвориш сайта на НСИ и не видиш колко души в София колко пари взимат. Има статистики. Защо да си говорим глупости?! И да, тези статистики са спямо декларирания доход, а колко се взима под масата е отделна работа. И, да, средната заплата в София е много над 2000лв.. Няма как нискоквалифициран труд да спада към средната заплата. Пределно ясно е, че ти си от такава среда, но това е ниска обществена класа, а не средна. Ти хора средна класа няма къде да срещнеш. Толкова по темата.

58

Анонимен

преди 2 години

За човек който вади добри пари и в същото време няма нужда от някакъв имидж за да впечатлява клиенти и не пътува много (ако не е да кажем брокер, банкер или бизнесмен), най-разумното нещо е да си купи сериозен клас запазена кола на 10-12 години (примерно Волво или Е-класа комби, обезценена 10 пъти), да вкара 5-6-7 хиляди да я стегне и да си я кара още поне 10 години, а потенциално изгорените пари за нова кола да ги вкара в нещо което има възвръщаемост или поне си пази стойността.

57

Запознат

преди 2 години

През презрения соц. от колите, които легално можеше да си позволи човек ставаше единствено Полски Фиат 125, но цената му беше 9000 лв., без ред. При заплата от 150 лв. сами сметнете колко заплати трябват. Сега новият Итало-турски Фиат Типо ота заводите на Тофаш струва тамън 9000 Евро при средна саплата 500 Евро.Още ли има някоя недозряла кратуна да хвали умрелия комунистично престъпен слой? Като простата сметка показва, че ако днес си купуваш кола са ти нужни 2 години да я изплатиш, а тогава 5

56

до 60

преди 2 години

Не съм човекът, с когото спорите, но той е абсолютно прав. Аз не познавам човек в София със заплата под 1500-2500лв.. Касиерките в Била взимат по 1400, а това е работа за хора с трети клас образование. По складовете дават по 1200лв.. В нашия офис чистачката взима 900лв., а момичето на рецепция- 2500. На студенти на по 21 даваме по 2500 начално с базови знания (технологична компания). Самият факт какъв глупав коментар си написал, говори колко си засегнат, че си от утайките на обществото.

55

Анонимен

преди 2 години

до 58 Драги ми дръж ми шапката!!! Като те гледам само как нападаш човека високомерно, все едно си президент на градските Софийски кинефи! Кой знае какъв *** си със заплата 800 лв, където 2000 бондара само ги сънуваш в мечтите си. Статистиките нали знаеш къде да си ги завреш? Забележи само потока към летището, от тези 2000/3000 на месец, и що народ се изнася поголовно.

54

Реалист

преди 2 години

До 54Колкото по-малко знаеш за нещо, толкова по-уверено твърдиш истини от последна инстанция. Първата и последната ми кола са купени нови от магазина. Купувал съм и две коли на старо - едната на 11 години, другата на 5 години. Сегашната ми кола е на 7000 км, купена нова и не за 10-20-30-40 хиляди лева. Истината как кореспондира с твърденията ти? Би ли отговорил.

53

до 56

преди 2 години

Драги ми смехурко, средната заплата в България е 1200лв.. В София гони 2000лв.. И това са официални данни, релно цифрите са много по-високи заради заплатите в плик. Ти вземи слез на земята. Човек около себе си със заплата под 3000лв. аз не познавам. И тия с по 3000лв. работят в кол центрове и са със средно образование. Само, защото знаят по 2 езика, се изхранват. Това, че около теб има само сервитьори, арматуристи, ММА бойци и склададжии си е твой проблем. Огледай се в добре платените хора.

52

До 50 малка корекция

преди 2 години

Аз си купих кола в началото на 1986 г. Средната брутна заплата през 1986 е 224,75 лева според НОИ, а не 150 лева, както твърдиш. Сега средната брутна заплата е малко под 1300 лева, а на почти 1500 лева, както твърдиш. Тогава осигуровките се плащаха от работодателя и нетната заплата беше доста по-близо до брутната от сега. В Мототехника София имаше гише на ДСК, където ти даваха кредита за покупка на кола, а както ти твърдиш не били давали кредит.

51

Тинтири Минтири

преди 2 години

До Анонимен (29)В коя реалност живееш, бе пич? Тази "средна" заплата 1200 лв. къде я видя? Или слушаш глупостите на правителството? 60% от хората вземат заплата до 700-750 лв. И да, голата и суха истина е, че през 80-те средната заплата беше 220-250 лв. Нашите бяха в производството, на норма и вземаха над 300 лв.И престанете с тази идотска пропаганда как се чакало 10 години за кола. Дори за апартамент рядко се е чакало по толкова. Още малко и всички са карали колелета в чакане на колата си...

50

Анонимен

преди 2 години

От години караме само нови автомобили 2-3 години и сменяме за следващ модел. Сумарно за разходи по моя автомобил давам 8% от заплатата си. В нашия офис сме 200 души- всеки е с нова кола, както и почти всеки от приятелите ни. Аз карам Opel Insignia GSi 2019, 260к.с. 4х4, и Mazda 3 Mild Hybrid 2019 за жена ми. Разходи нямаме. Само смяна на масло и толкова, ниски данъци. Никога не съм влизал в сервиз с повреда при който и да било нов автомобил- Mazda 6, Superb, BMW 3- такива съм карал досега.

49

Анонимен

преди 2 години

до РеалистДа, да. Щото не си карал никога ново, че да разбереш каква е тръпката от това да не си изтривалка. Желая ти успешен бизнес с параметрите на не втората ами 10-та ръка, дет си мислиш ти, че е втора. А сервизите където ще смениш, ще си я платиш като нова, че и с лихвите.

48

BGexit

преди 2 години

Когато дори страна извън ЕС като Беларус е по-добре от България. Смятайте каква е "ползата" от членството ни в съюза.

47

Реалист

преди 2 години

При покупката на кола в България, почти винаги човек трябва да избира за определеното количество пари, които е готов да даде за кола, каква кола да си купи. Дали евтина нова кола или кола на старо, но с по-добри характеристики. Всеки е свободен да избира, но има фанатици и в двете посоки, които отказват да признаят, че и другите са прави. В такава ситуация аз бих избрал кола на старо на около 5 години пред нова евтина кола, но и този с новата кола е прав за себе си.

46

Анонимен

преди 2 години

М..да. Бай *** оди в чужбина, купува трошляци, а след това се връща и се фръцка пред кифлауджосите в Булгаристаня. Какво ще ни пишат неща които си ги знаем до болка...

45

Малка корекция

преди 2 години

До До 29За кратко през средата на 80-те години не се чакаше за Трабант (и то само за седан, за комби се чакаше с години). За Москвич 2-3 години, за Лада над 10. Цените: Трабант 5600, нагоре по стълбичката до малко над 8000 за Лада 2107. Средна заплата около 150 лв. Кредити за коли не се даваха. Сега средната заплата наближава 1500. Всички коли се предлагат и на лизинг.

44

Анонимен

преди 2 години

И въпреки всичко продължаваме да слушаме фейк дeбилщини как през соца се чакало по 10-20 години за кола.

43

Реалист

преди 2 години

До 43Цените на тази шкода съпърб започват от около 50000 лева, има едни за около 55-56 хиляди лева и има голяма група за 68000 лева. Има шкода и шкода.

42

Анонимен

преди 2 години

С такъв стандарт , такива колите !

41

До 29

преди 2 години

На промитите мозъци трябва да се дават факти. Като прочетеш няколко леки лъжи, които събрани заедно правят голяма лъжа, какво да направиш? Цените ги помня добре - тогава избирах каква кола да си купя. Средните заплати ги има на сайта на НОИ, а медианната средна заплата беше малко под среднопретеглената, а не както е сега, 60% от официалната средна заплата. Само за Лада се чакаше няколко години, но доста по-малко от 10, а за другите само до първата доставка. Жигулата се продава в България от 1973

40

До Реалиста

преди 2 години

Я да чуем Шкода Супърб в кой клас я слагаш :)