Никой не може да отговори къде Ботев е написал стихотворението "Тих бял Дунав" - на борда на "Радецки" или след като четата е слязла на козлодуйския бряг.
"Част от зрелостниците на матурата четат, пишат, но не разбират. Но драма няма!"Също както и хората тук в тоя сайт... и списващи и коментиращи."МОН: Част от тях са функционално неграмотни"Също както и хората работещи в МОН.
Няма проблем. Доказано най-бързо разстварящата се в други нации. След 1-2 поколения всичко приключва.
Ботев наистина е труден. И съм съгласен че литературните ни интерпретации са отговаряли на неговите послания. Самия Левски се е изказвал презрително за него.
"да разбират какво им казва текстът, да обработват информацията от него" ... съвсем честно ви споделям, че намразих Ботев заради тия простотии !!! От задължителните автори някога трябва да се изучава само Вазов! Всичко друго е плява.
Експерти да поискат арести на длъжностните лица наредили закупуването и монтажа на камерите.КАмерите са закупени с ограбени от народа хиляди милиони живи кървави левове. печалбата при този вид тежко нагло престъпна дейност е огромна.
За първи път постра дахме от камера през есента на 1985 година в Интерпред София. Готвещи ядрени аварии в Источна Европа ползваха срещу нас ПСИ БЛОКАЖ през камерата. НЕ можехме д а си кажем думата .Прекъснахме важни преговори.Шест дни бяхме неадекватни.Тежко увредени деца видяхме по време на проучванията в Математическа гимназия "Гео Милев" Плевен. Обемно преоблъчени подадоха жално че са неадекватни след влизане в училище./облъчвани скамери и обемни скенери
Получихме сигнал за тежки увреждания на децжата от незаконни терористични камери инсталирани в училищата въпреки изричната забрана на Основния закон.Включих се в контролна група за проучване.Влязохме в класната стая учителката имаше тежки увреждания от сканиращи камери очите и сълзяха.Срещу нас тежко терористична камера с AIDS activators около нея. Издържахме само 26 минути. Получихме трайни обемно проникващи увреждания. Колега започна да си говори сам. останалите не слушаха.Избягахме от час
едно време двоикаджиийте в училище им се смеехме всички сега вече като сме на по 40 години тези повечето двойкаджии станаха къде собственици на фирми къде мутри баровци имат заведения кръчми фирми разполагат с пари, правят се на вървежни карат джипове е хайде обяснете ми как стават тия неща а отличниците дето знаеха какво е искал да каже лирическия герой бачкат за по 500 лева. има нещо сбъркано в системата...
Проблемът е колосален. И не е в дечицата! Образователната ни система така и не се пригоди към съвременния свят. По времето, когато Елин Пелин е бил стожер на литературата ни, пътуванията до близкия град са си били събития. Днес, за 50 евро можеш да стигнеш до всяка европейска столица. На 18 години вече отиваш на бригада в САЩ. Децата говорят чужди езици на по 6..7...годинки. Системата на МОН е заседнала дълбоко в миналото.
Това, че Елин Пелин ми е досаден, мрачен и мрънкащ, това че не изпитвам никакво удоволствие да го чета, това че съм наясно, че ми тотална загуба на време ме прави "функционално неграмотен" ли ? Аре пък феновете му да ми излязат в тест по "грамотност" ! Да си анализираме Ноам Чомски, Буковски, Солженицин и т.н. Ще пиша аз за някакви "косачи" ?! Бе аз това го чувам за първи път!
Има всякакви и разбиращи и неразбиращи,не подценявайте децата!Днес вместо да четат книги,се занимават с интернет и затъпяват,не са виновни децата.
Разбира се , няма драма - хората са различни, оценките са от 2 до 6! Някои разбират всичко и са нещастни, други - не разбират всичко, но са щастливи. Занимават ни с дребнотемие и лични неща, защото са безсилни за голямата работа.
Естествено че няма драма, та нали точно това беше целта, да са неграмотни хората и да не разбират какво всъщност им се казва. И ето, постигната е, каква драма.
на училищното образование не е да изгради критично мислещи личности, а овчедушни роби, които да си плащат данъците и кредитите и да не виждат по-далеч от носа си, така че "няма драма". Никой не иска "черната овца".
Много модерна терминология е напоследък това "функционална грамотност", станало е любимо словосъчетание за експертите на МОН. Госпожа Евгения Константинова защо не поговори и за друго - за критериите за оценяване и за тяхната промяна, без да се извести обществеността. В сайта на МОН никъде няма конкретно обяснение как се оценяват точно задачите със свободен отговор и ако не си проверяващ, няма как да имаш яснота, а и всяка година има някаква корекция по критериите, но как точно да я разберем....
"Лъжа е че не могат да разбират текст ако беше така нямаше да могат да си говорят с хора."Че то много от тях не говорят с хората. Мучат нечленоразделно, наизустили са няколко фрази, които ползват и активно и пасивно употребяват само тях.
Косачи като произведение е доста остаряло, отвлечено и неясно за младежите, които изобщо не разбират терзанията на лирическия герой... Ако им дадат съвременна тема е вероятно да разсъждават, а сега не могат да вденат що се терзае тоя косач за неква булка у друго село и щяла ли да го чака... абе кой кого чака днес... луда работа. Това произведение да се учи по история на литературата.
Част от тях са функционално неграмотни - ГОЛЯМА ЧАСТ Е! КАТО ГИ ПУСКАТ ДА МИНАВАТ ДО 4 КЛАС БЕЗ ДА СА НАУЧИЛИ БУКВИТЕ И БЕЗ ДА МОГАТ ДА ЧЕТАТ.ТУК ТРЯБВА ДА СЕ ПОВТАРЯ И ПРИ ПОВТАРЯНЕТО НА КЛАС РОДИТЕЛЯТ ДА ПЛАЩА ЗА Д. БЮДЖЕТ НА ДЕТЕТО СИ...КАТО СЕ БРЪКНЕ 1500 ЛЕВА, МОЖЕ И ДА СЕДНЕ ДА ЧЕТЕ С НЕГО...ПРОБЛЕМЪТ Е, ЧЕ И МНОГО РОДИТЕЛИ ВЕЧЕ НЕ МОГАТ ДА ЧЕТАТ.
Част от зрелостниците на матурата – четат, пишат, но не разбират. Но драма няма!