49

Анонимен

преди 3 години

Сега се указа, че най-новите бензинови коли замърсяват с твърди частици и азотни окиси двойно повече от дизелите. Честито на балъците!

48

Факт

преди 3 години

Та в тези гъсто населени градове се получи замърсяване над нормите с азотни оксиди, заговори се за санкции на ЕС за това и започна атаката срещу дизеловите коли.

47

Факт

преди 3 години

Доста хара бяха манипулирани, че дизеловите двигатели замърсявали повече от бензиновите с всичките последици от тази манипулация. Каква е реалната картинка. Големият глобален проблем са нивата на въглероден двуокис и затова години наред се рекламираше "чистия дизел" за сметка на "мръсния бензин". Това доведе до доста по-голям брой дизелови коли в сравнение с бензиновите, което в държави с голям брой автомобили и с по-голямото им използване, в градове с голяма гъстота на населението, да има ..

46

до реалист

преди 3 години

Ти май не си отварял каталога на "мерцедес".

45

Анонимен

преди 3 години

Тези, които пишат, че българина ходи и до онова място с кола и това било престижно за него, всъщност описват себе си. В подобни обобщения обикновено няма нищо вярно.Реалността за България е друга. КАТ не дава използваема статистика за колите в България, а според последното преброяване на населението в България 46,1% от домакинствата в България притежават автомобил, с което изоставаме много от средното ниво за ЕС, а от богатите държави изоставането е двойно.

44

Анонимен

преди 3 години

Мръсният въздух идва от прахта . Никой не мие вече улиците вечер ,само лапат пари от зелени сини виолетови и пенбени зони

43

Анонимен

преди 3 години

Никой не може да ме откаже от печките , особено старите са супер надеждни икономични без електроника и евтини за подръжка

42

Анонимен

преди 3 години

Колкото е по-тежък автомобила, толкова повече дизеловият двигател е по-подходящ за него от бензиновият.

41

Реалист

преди 3 години

Новият дизелов автомобил винаги е малко по-скъп от аналогичния нов бензинов автомобил, обикновено с около 5% по-скъп. В България бензиновите ги предпочитат, защото масово веднага им слагат газови уредби, в противен случай предпочитат дизеловия автомобил, като по-икономичен и с по-добри показатели. Най-същественото замърсяване при автомобилите в България и по света е въглеродния двуокис, а с него бензиновите замърсяват обикновено с 40-50% повече от аналогичния дизелов автомобил.

40

Анонимен

преди 3 години

Господа, за българина стана престижно да поди до вече-то с автомобил, ами така няма как да е чист въздухът. Решението е да се ограничи достъпът на лични автомобили в централната част на градовете, дори да е само през почивните дни. Защото ми е омръзнало неделен ден да гледам селски бегове правещи безсмислени обиколки , само щото е под нивото им да ги видят че вървят пеша.

39

Анонимен

преди 3 години

Ако ми трябва нещо на ток, ще си купя тостер. Кола на батерии е оксиморон.

38

Българин

преди 3 години

"София не е България, но в София работят 1/3 от хората в България, факт."С риск отново да се повторя - фактът описан по-горе е следствие от некадърното и корумпирано управление на държавата! Невъзможността на политиците да направят адекватна инфраструктура из България е една от основните причини да няма външни инвестиции, което пък води до бедност и миграция на масите!Както много хора вече изразиха мнение, така и аз предпочитам малко населено място пред пренатъпкан голям град, ама това е...

37

Анонимен

преди 3 години

До Анонимен Нищо паническо няма, но фактите на пазара за автомобили сочат, че моделите с дизелов мотор са често с 2000 лв. по-евтини от бензиновите.Тънкият момент тук е че за да станат отново коли трябва да вложиш в тях поне 2500 лв.После експлоатационните разходи са по-ниски, но трябва да имаш пробег над 15 000 км на година.

36

Стар софиянец

преди 3 години

@26 дедо виАз пък имах Вартбург, двутактов, гореше по 6-7 литра бензин на 100 км, а по магистралата си перках с 120 км/час (тогава това беше максимално разрешената скорост). Имах и съседи с москвичи, не се оплакваха. Проблемът при Вартбурга беше, че докато загрее пушеше много.

35

Стар софиянец

преди 3 години

София не е България, но в София работят 1/3 от хората в България, факт.

34

Стар софиянец

преди 3 години

Замърсяване с ФПЧ.Когато нещо се движи в София, то замърсява с ФПЧ, независимо дали е лека кола, трамвай, тролей, велосипед, човек, вятъра, ... Причината е в непочистената София. При движението на една лека кола с ДВГ по Евро 5 или 6 двигателят на колата замърсява с ФПЧ 24 пъти по-малко, отколкото е прахоляка вдигнат от непочистените улици при движението на автомобила. Един тролей в София замърсява с ФПЧ около 4-5 пъти повече от един лек автомобил. Това замърсяване не е над нормите,но е значимо

33

Стар софиянец

преди 3 години

Доста манипулативни числа в новината. Истината е съвсем друга: Освен с азотни оксиди, дизеловите автомобили по Евро 5 и 6 с нищо друго не замърсяват повече от бензиновите автомобили, но бензиновите замърсяват повече от дизеловите с други замърсители. При автомобилите преди Евро 5, дизеловите имат норми за фини прахови частици(ФПЧ), а бензиновите нямат, но при Евро 5 и Евро 6, нормите са еднакви за бензин и дизел. Замърсяването с ФПЧ е единственото в България, което през зимата е над нормите.

32

Българин

преди 3 години

"Българин, като цяло в либералните икономики имаш струпване в големите градове, и в Германия е така, освен малките градчета с туризъм. Има много причини, но основната е типа икономика. Малкото е обречено на изчезване. Малки села, малък бизнес.. В Лос Анджелис..."Т.е. опитваш се да ми обясниш, че инвеститор би предпочел пренатъпкана и *** София, пред цяла северна България например, където стандарта е толкова нисък, че 1 голям завод би променил коренно живота на хората??

31

asd

преди 3 години

Статията и заглавието са манипулативно и то не заради цялата драма около дизела, а най-вече заради фактора търсене. Извадките са на база продажби и е нормално да има увеличение на продажби на бензинови автомобили, повечето бюджетни марки започнаха да махат дизелите от ценовите листи и дори и да не искаш, пак купуваш бензин. Това, че са продадени повече бензинови нищо не значи, просто се предлагат по-малко нови дизелови.

30

Анонимен

преди 3 години

Българин, като цяло в либералните икономики имаш струпване в големите градове, и в Германия е така, освен малките градчета с туризъм. Има много причини, но основната е типа икономика. Малкото е обречено на изчезване. Малки села, малък бизнес.. В Лос Анджелис няма повече от сто малки магазини. Всичко е вериги.