53

Виц

преди 5 години

И за да се направя още малко на остроумен - 1kW на 12 волта прави....83.333 ампера!!?!? WTF?!? Бая сериозна стойност. Не, че няма електрически подгревни рейки, ама ай посмали малко. Масовия случай са 3 подгревни свещи с по 12-15ампера консумация. Лично за мен подгревната печка е по-икономичния откъм КПД вариант, щото КПД-то на алтернатора трудно минава над 50%, т.е. няма смисъл първо да правиш Ел.енергия с помоща на ДВГ и после пак да я превръщаш в топлина.

52

Виц

преди 5 години

Ти тоя орел как го виждаш да запали на -20? Това е някакъв виц.

51

Зафирист

преди 5 години

Дизелите за разлика от бензиновите коли загряват доста по-бавно, и ако навън е -20С за да се стопли купето ще ти трябва поне половин час или да изминеш около 30 км. И през това време ще си сляп заради заледени и запотени стъкла. Затова ужким лошите автомобили Опел с дизелови двигатели имат една екстра наречена ускорено електрическо затопляне - калорифер 1кW, който на втората минута вече духа въздух с температура около 30С. Така че няма студ, няма пек, Опел е комфорт за белия човек.

50

Наблюдаващ

преди 5 години

До TotalenГрамотнико, вЕрното е, че когато включваш климатика в студено време за изсушаване на стъклата, на практика, компресора не се влкючва. Става само пренасочване на студената струя въздух, влизаща в колата, към стъклата. няма нужда от климатик, защото извън купето, е достатъчно студено.Компресорът се включва, само в топло време.

49

Чумавия

преди 5 години

Това само Вальо Златев може да го "измисли"

48

Радек от Боктор

преди 5 години

Истината е, че системата не е напълно и 100% херметична поради това, че е авто-климатик. Ако не работи на пролет няма газ и отиваш да го пълниш. Но цяла зима системата не е работила и по-малко бързо дефектира. Личен опит.

47

Pompon

преди 5 години

На Дачийката ми климатика не се изключва. Разход на гориво - каталожен. Топло, студено, работи като немец! :)

46

Тон

преди 5 години

При повечето коли, оборудвани с климатроник, просто карайте на режим ***. Според някои, най-здравословната температура в колата е между 20 и 22 градуса.

45

CooolVN

преди 5 години

Боже, колко професори имало в тази България-Боже....а тя била във всичко последна-странно с толкова много мозъци...

44

РадиоЕреван отговаря

преди 5 години

Отваряте прозореците на колата и не ви трябва климатик, отделно стъклата се изсушават.

43

Totalen

преди 5 години

*** писал, неграмотници коментират! Каква влага в кондензатора бе, влагата е противопоказна на всяка климатична система! Фреонът не смазва, той е работно вещество, маслото смазва частите и уплътненията! И т. н. Верното е, че трябва да се включва поне веднъж месечно и да се използва за изсушаване на запотени стъкла.

42

Totalen

преди 5 години

*** писал, неграмотници коментират! Каква влага в кондензатора бе, влагата е противопоказна на всяка климатична система! Фреонът не смазва, той е работно вещество, маслото смазва частите и уплътненията! И т. н. Верното е, че трябва да се включва поне веднъж месечно и да се използва за изсушаване на запотени стъкла.

41

:):)

преди 5 години

ауди Ц4 А6 97 ***, има вградени реотани на пътя на въздука към купето, предпазители 80А . Пускам рециркулация в купето само и този заводски реотан и към стъклото почва постепенно хладен позатоплен въздух да отива да размразя леда ако има а не да стържа въм.

40

гого

преди 5 години

колеги, не бъркайте домашните климатици с автомобилните. Автомобилните са по близо до работата на хладилник....

39

до I,m

преди 5 години

До I'mИма допълнителни нагреватели (или печка) при някои автомобили. Другото е в ръцете на смесителните клапи при климатроника или врътката за топло при климатика. ;) Но няма инженер, който ще изтърве топлината генерирана от ДВГ-то при охлаждането му и после ще я търси отнемайки от мощността му за развъртане на компресора. Все едно на комшията комина да минава през твоята стена, ти да отвориш прозореца и да си пуснеш печка. А компресора отнема по няколко коня от мощността на двигателя (5-7...

38

до 21

преди 5 години

Нищо общо между компресорите с променлив дебит и постоянно зацепените! Но и двата вида при ниски температури на включват охлаждащ цикъл, защото 1. при ниски температури влажността пада, 2. при работещ хладилен цикъл изпарителя ти (кондезната му ваничка) замръзват и блокират нормалната работа на хладилната машина, 3. смазочните качества на маслата (новите са синтетични PAO или PAG) при ниски температури са еднакви при старите и новите компресори - лошо мазане при студен старт.

37

I'm

преди 5 години

Но ми прави впечатление и нещо друго. Когато пусна климатроника при напълно студена кола. В началото само отчита че е пуснат, но не духа никакъв въздух. Нито топло, нито студено. Просто отчита че е пуснат. Това продължава около 2 до 3 мин. След това, направо започва да вкарва топъл въздух. Абсолютно същото поведение наблюдавам и при домашния климатик. За това си правя и съответния извод!

36

До Анонимен

преди 5 години

Със сигурност знам, че колата ми няма инсталирана "печка", както я наричат на популярен език. Възможно да има инсталирана някаква ел. с-***, която работи подобно на познатите ни калорифери(както Вие казвате), но гарантирано топлото не идва от двигателя. Карам Е-класа W211, и наистина започва да топли чувствително макс до 2 мин след запалването на двигателя. Възможно е да топли и по спомената от Вас схема, а не от климатроника директно, не знам, но е факт.

35

Русенец

преди 5 години

До БобчоПрав си за включването на компресора. За да влиза конденза в купето, значи е запушена дренажната тръба. Нейният изход е някъде, в долната част на купето, зад двигареля. Не е трудно да се открие, Продухва се с въздух под налягане и проблемът е решен

34

Анонимен

преди 5 години

До I'm Топли преди да е загрял антифриза, ако има отделни нагреватели!!! Няма реверс на цикъла, като при домашните климатични системи!!! Не говорете глупости, а четете!