При производството на горива отношението дизел/бензин е 60/40 прозента.При отношение дизелови/бензинови коли почти 50/50 къде отива излишния дизел?Егати кроссубсидирането!
Точно обратното е. Държавата губи заради ниският акциз,а това преполага свръх печалба първо на преработвателя,защото тука производствените разходи са най ниски в целият ЕС и след това другите по веригата. Въпроса е: защо държавата не предприема мерки да вдигне акциза и по точи начин да напълни хазната,както го прави целият ЕС и в същото време лукойл и другите по веригата ще се принудят да намалят пеалбата си. Цената на горивото е толкова колкото,по добре да плащаме повече на държавата отколкото
Монопол на ЛУКОЙЛ.Това е истината.Всички взимат обикновен бензин и дизел от Лукойл,само восокооктановият бензин е вносен.
Всички неудачници карат на газ ,щото не могат да си позволят да си купят нормална кола и да ни си развалят автомобила с газове -метани,ама не искат да работят,а да рИвет по-форуми и по-павета и асфалти.
Стига с тоя бензин сума ти народ кара на газ, а цената е "паднала" с мижави стотинки нали уж целия зор е заради чистотата на въздуха, ама друг път.
Какво ме баламосват че цената падала заради международния пазар, ама какво съвпадение. До сега не помня някоя бензиностанция да е намалила цената макар и да пада на международния пазар, само си трайкат. Аре да не ни баламосват.....
Нафтата държи висока цена на първо място поради факта, че е 100% горивото на транспортните фирми и щат ,не щат ,ще купуват, тъй като бизнеса трябва да върви напред. Бензинът е гориво, което не е 1 по масовост в БГ и поради това търсенето му е по-малко, съответно цената по-ниска и в същото време бензинът е заменим (пропан бутан, метан), докато нафтата няма алтернатива и потребителят е принуден да я използва.
Не разбрахте ли че от цялата работа печели държавата тоест Боко!На литър гориво държавата печели много повече от цялата верига търговци! Точно държавата може да се намеси и да намали цените, но излизат с мантрата за "пазарна икономика"!
И какъв процент от хората карат на бензин? Масовите горива у нас са дизел/нафта и пропан бутан - метан...
Бензина им бил скьп ! Ми какво искате бе другари да ви го даваме подарьк ? Вижте там си оправете заплатите пьрво.
При днешната средна цена от 2,12 лева на литър бензин, малко повече от половината в цената са акциз и ДДС. Без ДДС и акциз, цената на бензина можеше да е 105,7 стотинки
Бензина надолу за да замажат очите на хората, а масовото гориво си седи скъпо... Няма такава Мафия... упс Държава!
Мафията на ГЕРБ явно се е допитала до статистиката и затова намалява цената на бензина, но не пипа цената на дизела.В България 37% от леките коли са на дизел, както и 81-82% от товарните и специалните автомобили също са на дизел. Автобусите на дизел са 89%, а влекачите са 98% на дизел. Това са петте вида автомобили по статистиката на КАТ. Протестират хората заради личните си коли, а по статистиката на КАТ почти 2/3 от личните коли в България са на бензин, затова намаляват само цената на бензина
***, не съди по себе си! Другите сме нормални хора. Защо си мислиш, че щом твоите интереси стигат до ракия, цигари и бензин, всички останали сме като теб?! ти явно си от ГЕРБ.
По бензиностанциите тази седмица: Бензинът надолу, дизелът се държи