81

Freefly

преди 1 седмица

Имам автомобил на 28г. като техническото му състояние е в пъти по добро от 99% от подобията на автомобили на 5-10г (а дизелите няма дори да ги коментирам). Защо да плащам повече след като автомобила ми е технически напълно изправен и обслужен, и по безопасен на пътя, дори и разхода не е по висок от 5 и по малко годишните автомобили?

80

Да въведат Еко

преди 1 седмица

Да въведат екоданък.
Който мърси повече, да плаща повече.
С този екоданък да субсидират парното на София - 50 лв тристаен, и агнето сито и вълка цял.
Баничарките по сто бона трябва да се махнат, както и фалшивите инвалидни коли

79

akud

преди 1 седмица

това е изключително тъпо и ще съсипе малкия бизнес, просто спрете да регистрирате джипове

78

Мирослав

преди 1 седмица

До 75 : В коментара ми не визирам колите на 15г. Много добре знаеш че говоря за новите коли които струват маса пари, по 300коня са и т.н. Кой може да си купи кола за 50-100 бона? Само някой “бизнесмен”! Че даже и на фирми ги пишат... Ми то е ясно че не е фирмена кола. Проблема е че и вносителуте на новите коли го правят това когато дават колата на лизинг! В талона пише “truc”, сиреч камион... Парите в една държава трябва да се събират от богатите, тези които правят бизнес и имат пари!

77

Анонимен

преди 1 седмица

Не забравяйте, че ако автомобила е регистриран като товарен, трябва да плаща за някои неща повече от другите коли, например за ГТП и т.н. Ако се изравни данъка между товарни и пътнически, ще се окаже, че за товарен автомобил трябва да плащаш примерно около 20-30% повече заради другите плащания.

76

wer

преди 1 седмица

Да разрешат най-после една фирма да има поне една кола с данъчен кредит , непикап и не със 6 места.

75

До 73

преди 1 седмица

Казваш някой с петнайсетгодишна кола за 10 бона и 90 коня, трябва да плаща по-висок данък от теб за твоята десетгодишна кола с 110 коня. Защо? И това "тарикат" го забрави - производителя определя като каква да регистрираш колата, а не "тариката".

74

Анонимен

преди 1 седмица

Не е нормално по-скъп автомобил да е с по-нисък данък от по-евтиния. Все пак Данък МПС в България е данък за собственост, а не екологичен данък, както си мислят някои.

73

Мирослав

преди 1 седмица

Нека да го променят за скъпите коли! Не може аз да карам кола 2009, 110коня и да плащам 300лв, а някой “тарикат” с кола за 50 бона да плаща 10-15лв! Не съм съгласен само за старите коли! Ако комшията ми имаше пари щеше ли да кара 20г кола? Всеки иска нова, ама заплатите които дават тези чички с “товарните” лимузини за 50-100 бона са мизерни... Да не говорим колко осигуровки и данъци крият... А на мен ми искат бележка че не дължа нищо към НАП за да продам една кола даже...

72

До 65 Бахуро

преди 1 седмица

Бъркаш. Джиповете се нароиха заради лошите пътища и обикновено са евтини.
Друго е некадърното в закона. Преди години това ограничение от 100 к.с. си беше на място, но сега трудно ще намериш нова кола под 100 к.с., затова отдавна трябваше границата да е вдигната поне на 160 к.с. Примерно Нисан Кашкай от 2013-2014 година са с мощност между 103 и 144 к.с., Фолксваген Голф вече има само един вариант под 100 к.с. и около 30-40 варианта над 100 к.с. и т.н. Нова кола под 100 к.с. вече почти няма.

71

за кокошка няма прош

преди 1 седмица

Хазната е празна. Заеми трябва да се връщат, а пари от де разбира се че от обикновенния човечец.

70

Анонимен

преди 1 седмица

Изобщо не става дума за данъка ,че е по-нисък. Нищо не сте разбрали ,данъните.....

69

Алексей Петроф

преди 1 седмица

Тука в тая кочина нямаме заплатите и парите на ГЕРМАНИЯ, ЗА ДА ПЛАЩАМ ЕКО-ТАКСА КАКТО В ГЕРМАНИЯ....ТОВА Е ЗА БУНТ И РЕВОЛЮЦИЯ, КОЕТО ПРАВЯТ ГЕРБАДЖИИТЕ .

68

Анонимен

преди 1 седмица

Ииииии ето поредната невероятна тъпотия сътворена от ПП ГРОБ. Да им е честито на хотата с бусовете!

67

СТ

преди 1 седмица

Трябва си реформа, ама всички с трошки ще наскачат. Не е нормално стари продухани автомобили на по 20 години да са с по-нисък данък от този за нови автомобили - няма никаква логика. По цял свят е точно обратното, за да се стимулира потреблението на нови автомобили. А пък който не може да си позволи да плаща висок данък на старата си кола и не може да си позволи нов автомобил - ще ползва градски транспорт.

66

Счети

преди 1 седмица

До 57. Съгласен съм с вашата позиция. И аз не разбирам тази глупост с еко отстъпките. Данък МПС си е данък върху собствеността и всеки трябва да го плаща в зависимост от стойността на колата, а отделно да има допълнителен данък околна среда за тези автомобили, които не отговарят на еко стандартите.

65

Бахуро

преди 1 седмица

До +++
Просто закона е бил написан некадърно. Това за N1 се знаеше и се експлоатира. Някак си е ОК така да се таксува една баничарка, GL500 е вече тъпо. То това е и една от причините да са се нароили толкова много SUV.

64

+++

преди 2 седмици

Мафията явно намалява данъка за колите си - мощни и нови, които сега ще се ползват с отстъпка за екокатегория. За сметка на намаления данък за колите на мафията, масовия българин със стар автомобил ще плаща значително по-голям данък.

63

+++

преди 2 седмици

Огромен проблем в България е непрекъснато променящото се законодателство, което означава несигурна среда за инвестиране. Случаят е точно такъв. Купил си автомобил, който според документите му, трябва да го регистрираш като товарен и да плащаш малък данък, изведнъж държавата решава да те скубе допълнително и променя закона. Същото и с катализатора и ЕВРОстандарта. Не забравяйте, че производителя определя дали колата е товарна или не е, а не този, който я регистрира, както си мислят онези 80%.

62

До 60 И + М

преди 2 седмици

Колата се регистрира като товарна или пътническа според производителя, а не според този, който я регистрира. Няма имама, няма далавера и да нормално е.