ами имаме ли пътища ? да не говорим за пътната маркировка прави се с тебешир икъдето е имало проблем със загинали , пониква ново ограничение на скоростта 'нова хранилка " , така полицията решава проблема в България , ба де говорим за трапищата по пътното платно преди 2 години рехабилитираха пътна отсечка бяла - копривец ...вече се кърпят кръпкитею няма такава държава
Във всяка една държава контролните структури на държавата определят начина на шофиране. България не е изключение. Как се шофира в България зависи от КАТ.
Има си логическа последователност за катастрофите и жертвите. Първопричината е липсата на контрол от страна на КАТ, което неизбежно води до много нарушения от шофьорите, а многото нарушения водят до много катастрофи и загинали. КАТ винаги пропускат вината си и хвърлят цялата вина върху шофьорите, на което 80-те процента вярват.
Когато направиха сегашното Цариградско шосе преди около 50 години, разрешената скорост беше до 110 км/ч. За единица време преминаваха повече коли в сравнение със сега и имаше по-малко катастрофи. Сега шосето изглежда като с повече коли, но реално минават по-малко заради по-ниската скорост, което води до повече катастрофи.
Една от причините за повече катастрофи е прекалено ниската разрешена скорост в някои участъци, много под безопасната скорост за този участък. Експертите по света знаят, че при такова разминаване катастрофите се увеличават и не го правят. В България по съвет на КАТ, още повече намаляват разрешената скорост и катастрофите се увеличават.
В България така и не се разбра, че в КАТ няма експерти по пътна безопасност и за всяко нещо свързано с движението по пътищата се слушат непрофесионалните съвети на КАТ, а те на практика винаги са погрешни и често са базирани на невярната статистика на КАТ. Затова и мерките са напълно погрешни.
Под влияние на КАТ, 80-те процента са убедени, че само високите глоби и наказания ще спрат нарушенията. По света отдавна са разбрали, че високите глоби не спират нарушителите. В държавите, в които правилата се спазват, шофьорите са убедени, че ако извършат нарушение, неизбежно ще бъдат санкционирани и не правят нарушения. В България всичко е безнаказано.
Всеки ден в България се извършват средно над 200 милиона нарушения. КАТ санкционира около две хиляди, повечето след ПТП. Според министъра КАТ нямат вина за това.
Министърът защо мълчи за вината на КАТ? Всеки експерт по света знае, че правилата се спазват само ако има контрол.
В момента КАТ санкционира за едно от всеки сто хиляди нарушения и според министъра и 80-те процента за това са виновни шофьорите.
До Анонимен 78:Такова е било положението навсякъде по света...даже в ЕС...! Тези показатели са били в следствие на почти нулевите мерки за безопастност в тогавашните коли... на увеличеният трафик на камьони и недоразвитата пътна инфраструктура, настилка, пътна сигнализация... ! Както и слаб акцент в-у пътната безопастност и шофьорски навици !
Ами Румъния има 3 пъти повече население от България, повече територия и скоростни 2-ро класни пътища т.н. , има по-тежки зими и повече пътища през планински терен... ! Но разбира се в отрицателните статистики гоним и далеч превъзхождащи ни страни по утежняващи параметри...Ние добавяме тъпотия към отриц. показатели, и така гоним отрицателните шампиони !
КАТ да кажат колко са глобените за каране в аварийната лента на магистралата?нито един, но пък дойде статистиката как "50лв глоба не плаши хората затова да я вдигнем". Не е въпроса да се плашим с цифри, ами човек като направи нарушение веднага да получи сметката. Само бързото бъркане в джоба ще го накара да осмисли поведението си.Като се правиш на състезател, бързаш, изпреварваш рисковано и видиш стоп палката ще разбереш че закъсняваш с час докато ти пишат актовете.Да ама не....
А през хубавото време преди 1989г средния брой жертви на ПТП е бил 1500 при 4 пъти по-малко автомобили, но тогава в Работническо дело, Земеделско знаме и т.н. не е имало заглавия от типа ,, Мрем като мухи, ***, въшки, *** и т.н.
Истината е, че над 95% от нарушенията са пряко следствие от липсата на контрол от страна на КАТ и така е по цял свят, където няма контрол. Тази основна причина за нарушенията никога не се коментира, а се хвърля вината върху шофьорите, което е истинно подобно, но не е вярно.
Този министър трябва веднага да подава оставка щом не знае, че шофьорите правят нарушения, когато неговия КАТ не контролира движението и паркирането. Не случайно при двойно по-високи глоби, нарушенията се увеличиха.
Преди 1989-та беше трудно да вземеш книжка. Теория, полигон, изпит на пътя и не ставаше да си купиш книжката, както масово правят сега. Сега и корупцията сред катаджиите се увеличи стотици пъти. Все пак главното е контрола, а него след 1989 на практика го няма, за разлика от преди 1989, когато КАТ си беше на мястото.
Преди 89-та българите масово си купуваха книжки.За 1 агне, козле или услуга всеки получаваше шофьорска книжка.Затоеа катастрофите тогава бяха повече, макар колите да бяха 100 пъти по-малко от сега!Комунизма разви корупцията до невиждани видоти.На народа явно обаче му харесва да плаща подкупи и да се урежда по втория начин.А иначе плюе че политиците били продажни :)))))
Мрем като мухи на пътя! 2017-а: 682 жертви. Тази година колко ли ще са?