Голям проблем за ел.колите се оказва рязкото падане на пробега при движение с висока скорост.Заявените 500км лесно падат до 150,ако опънеш електричката по магистралата на максимална скорост(която е под 200км/ч).Което лесно обяснява защо богатите не ползват масово ел.автомобили,ха-ха.На практика се оказва,че заявения пробег е постижим само при пенсионерско каране.Обаче хората с такъв стил пък не могат да си позволят ел.кола...
До ognyanzНай-евтиния напълно функционален(щото има и доста нефункционални) и с 300км пробег ел.автомобил произведен в Китай е с обявена цена от 9000 евро.Не пише дали това е експортна цена или за местния пазар.На снимка изглежда добре.Голяма или малка е тая цена-всеки да си прецени.
До Румен: Това, което си писал, е вярно, но вярно е и това, че вече 30 години не можем да построим АЕЦ "Белене", а нашите пишман-реформатори продължават да разправят, че нямаме нужда от нея. И да започнем да внасяме ток от комшиите, пак същото ще разправят. Даже и събраха десетина човека на протест.
Информацията е старичка. Момента Китай произвежда 60% от всички електроколи. Какво им е екологичното?! Зареждат се с ток,който трябва да се произвежда. Ако всички коли станат електро разхода на ток ще скочи с 60-75%. За да се добива с ВЕИ ще трябва да бетонираме не само Добруджа но и Мизия и пак няма да стига. И тогава какво? Газ и атом,като сега.
В Норвегия до няколко години ще има само електромобили. Тия са маняци на тема екология. Да можеше всички да последват примера им, да видя какво ще се случи с Тексако, Бритиш Петеолиум, Шел, Лукойл и други световни сатрапи. Но надали, защото същите тези няма да го допуснат.
Некой от "специалистите" по електромобили дава ли си сметка, че ако зарежем всички нефта, ще трябват няколко "Белене" само за България ?
Ако китайците направят евтин електромобил като знаменития Трабант, много хора ще го купят. Зареждането наистина ще е проблем. Ще го решим по нашенски- всеки ще си хвърля кабела през терасата за да зарежда, а през нощта етноса ще краде кабели и ще ги предава на вторични суровини.
Китай става най-големият производител на е-мобили