Колкото повече ми говорят, става въпрос за повече пари. Всеки шофьор със застраховка, независимо, че в едно семейство карат една и съща кола. Те ако можеха, щяха да си купят на всеки по кола. А така с една става невъзможно поддържането и. Мародери, не се наядоха! Пак колите ще станат лукс за повечето.
Доста несправедливо ще бъде, ако се въведе това изменение.Сега КАТ санкционира за едно на 200 милиона нарушения, т.е. системата изначално няма данни за нарушенията, които прави даден шофьор, а има данни само за това, което КАТ случайно е засякъл. Знае се, че тези дето правят най-много нарушения, най-рядко ги санкционират - те знаят как да се пазят от КАТ.
Ми карайте като джигити тогава да ви видим, никой няма да ви хване, КАТ ще глобява само примерните шифьори, ама после да не плачете като застраховката в стане 400 лева и останете без книжка за 1 година.
До Коренак СофиянецТи само в София ли стоиш? На море не ходиш ли? И като ми се наложи да отида до летището, от табелата до там пеш ли да ходя? Като си "кореняк" и то "софиянец" се предполага, че си по-широко скроен. Пък ти проявяваш "провинциална" злоба!
Най-големите джигити, най-рядко ги глобяват. Обикновено КАТ глобява най-примерните шофьори, като разбира се всеки знае, че след 1989-та КАТ не работи. Хвалиш се с последните 30 години, но я кажи преди 1989-та колко глоби и актове имаш!
Най-после ще спре безумното купуване на книжки на 18 годишните хлапаци, веднага след като завършат средно. Ако не са активни шофьори, няма да могат да си плащат данъка и ще изкарват книжка, чак когато наистина им е необходима и могат да поддържат автомобил.
Най-накрая някои загряха, че застраховката е за колата, а не за шофьора и не може заради нарушения на шофьорът, да се вдига застраховката на колата. Крайно време беше. Много са вариантите какво ще се случи, но едно е сигурно - всяка година цената на застраховката ще се вдига, а ако променят за кого е застраховката, ще има голям скок в цената на застраховката.
Да,бе!Ще падне,дедовия!Не съм чул нещо да се прави с цел да стане по-евтино!Стига само да я направят на човек,не на кола и скача двойно!Нито нарушенията ще намалеят ,нито катастрофите!Пак за пари става въпрос и само за пари.
А аз карам кола активно над 30 години и нямам дори глоба за неправилно паркиране!Това че не са те глобили за 30 години , не означава че не правиш нарушения. Показва само колко неефективно и корумпирано е събирането на глоби от КАТ.
Това в Западна Европа е въведено и просто трябва да се види как. Проблема , е че при нас е шуробаджанащина и е страшно много заплетено . Те сега не могат да си събират глобите , а какво остава за системен нарушител да плаща висока гражданска отговорност .
Какво правим със служедните коли? Примерно фирма с 10 автомобила и 20 служители които пътуват напред назад. За шофьор или за кола да се прави застраховката. А колите на изплащане? Те се водят собственост на фирмата която отпуска лизинга. Колата или шофьора. Едно семейство с 1 кола и 3-*** с книжки. За всеки от тях или за колата да бъде застраховката. Идеята е добра но трябва да се помисли и да се обхванат всички случай за да няма от храстите - 'ми к'во да прайм с'я'
Защо в провинцията го е много по малка от кола със соф регистрация да не ги пускат в София,наглите провинциалисти а те идват карат цапат живеят нелегално, а що се отнася за г о вземете модела от Англия или Германия топлата вода отдавна е открита
Ако при произшествие със щети, ако има застраховки на двата автомобила, плаща застрахователя на виновния. Колкото му се откъсне от сърцето. Контрол няма. Даваш си банковата сметка и чакаш. Аз чакам вече два месеца, без да знам какво ще поуча. Ами ако виновния водач (автомобил) не е застрахован, кой плаща? Би трябвало той да поеми разхода по ремонта. Тогава защо застраховката е задължителна? Имаш застраховка-плаща застрахователя. Нямаш-плащаш ти. Прецени кое ти е по изгодно.
Тук и друго става интересно, всеки ли който има книжка, трябва задължително да сключи и застраховка? Има много хора, които имат шофьорски книжки, но не шофират или шофират рядко.Има много такива, изкарали книжки преди 10 години и после не са се качвали да шофират, защото естествено нямат кола или не могат да я поддържат. Ще ги карат ли да плащат данък(ГО) за това че имат документ за управление на МПС без да го ползват?
Вероятно са си направили сметката, че в България почти няма човек без нарушение, така че познайте на какви цени ще ви дерат.
според мен трябва да въведат такова и за гражданите, който нямат шоф. книжки, също рзбира се и за учениците, да се запълни нишата, всеки да плаща!!!
Гражданската отговорност абсолютно умишлено беше завишена до такива нива, само и само да се угоди на алчните застрахователи, с вечното оправдание, че парите били малко. Тя в началото си беше на нива 30-50 лева, и после я увеличиха полека лека до 220 най-масовата.
Реалността е, че сега в България повечето хора имат семейна кола - една кола с няколко шофьора. Ако сега плащат, примерно 180 лева ГО, с въвеждането на предлаганото изменение, те ще плащат примерно за 3-*** шофьори по 180 лева, т.е. 540 лева, а може и 3 по 250 лева да стане. Има едни други с много коли, които сега плащат примерно за 3 коли по 200 лева, а после ще плащат за 1 човек 200 лева.
До: номер 13Нищо гнило няма в това много добро предложение!Правилно е след като има регистрирани катастрофи или нарушения да има и увеличена премия на застраховката. И няма значение кой кара колата, защото същия който я е карал най-вероятно пак ще я кара. Ако е така си правиш сметката да не си даваш колата на рисков шофьор. И без това рискуваш да ти я потроши, какво е една повишена застраховка?А аз карам кола активно над 30 години и нямам дори глоба за неправилно паркиране!Значи има такива!
"Гражданска отговорност" пада до 80 лева и скача до 400. Защо?