48

Анонимен

преди 8 години

Големият проблем с колите в градовете е, че ниската скорост и задръстванията увеличават много броя на колите движещи се по улиците. Същото е и с извънградските пътища. Два пъти по-ниска скорост, означава два пъти повече коли едновременно на пътя, а това води до ефекта на снежната топка - задръстване, още по-ниска скорост, още по-голямо задръстване, ... и .... мръсен въздух. Между другото най-големите замърсители са автобусите, камионите и отоплението на твърдо гориво, а не леките коли.

47

Анонимен

преди 8 години

Колите трябва да се движат в градовете със съобразена скорост. При положение, че всички улици са отеснели от паркирани от двете страни автомобили дори и без някой да ти нарежда трябва да се движиш с 30кмч. За какво въобще има нужда да се спори при положение, че всички са наясно, че в жилищен квартал в София е убийствено да караш с 50кмч по улица по която не могат да се разминат две коли?

46

Анонимен

преди 8 години

Всеки автомобил си има най-икономична скорост, както и скорост при която замърсява най-малко, като те обикновено са горе-долу едни и същи. До неотдавна тази скорост беше около 90 км/час за повечето автомобили, сега не знам, но вероятно е малко по-висока. Постоянно да се шофира на ниска предавка с ниска скорост си е вредно както за самият автомобил, така и за чистотата на въздуха. Другото, което се получава при шофиране с ниска скорост за задръстванията с всичките негативни последици от тях.

45

Анонимен

преди 8 години

Замърсяването в градовете у нас се дължи на стария автопарк, особенно ако караш след раздрънкан дизелак, все едно си изпушил десет цигари

44

До 60

преди 8 години

Изобщо не знаеш какви ги говориш. Никога няма да се кача на градският транспорт по свое желание, а само като някакво голямо изключение. По принцип си ходя пеша, но имам и кола и си я ползвам при необходимост.

43

До 60

преди 8 години

Я ми напомни метрото в Бургас как мога да го ползвам!

42

Анонимен

преди 8 години

Направо се скъсвам от смях, какви еколози станаха джигитите на пътя. При ограничение 35км в час щяло да се увеличи замърсяването - ха ха ха. Пък аз мисля, че при ограничение 35 км/ч и средна скорост в града 15 км/ч повечето ще се качат на метрото или рейса, което със сигурност би намалило замърсяването

41

Няма смисъл!

преди 8 години

Не видях смислен довод за въвеждането на това ограничение от 35 км/час. Гражданите се били оплаквали, ами ще се оплакват, но не от колите движещи се с разрешената скорост до 50 км/час, а от прелитащите с 70-90 или повече км/час, които КАТ не санкционира. Сега по стар навик КАТ ще започне да санкционира най-примерните шофьори - защо карат с 40 км/час при разрешени 35 км/час, а тези дето прелитат с 100 км/час, КАТ няма да ги закача, както винаги досега.

40

Kamen

преди 8 години

За малки квартални улички 35км/ч е адекватна скорост, но за големи булеварди е абсурд. "Много от бургазлии са недоволни от високата скорост на движение в някои участъци, особено в междублоковите пространства." - надали са недоволни от движещи се с 50км/ч коли, а от движещи се с по 70-80 по малките улички, които и 20 да се направи ограничението ако няма кой да ги санкционира пак с толкова ще си карат. И да слагат все по-ниски ограничения и по-големи глоби кьор файда като няма КАТ да контролира.

39

Анонимен

преди 8 години

Тези, дето ги гласуват ограниченията, наясно ли са, че с велосипед може да вдигнеш 50? И колелата ли ще ги спират за превишена скорост? Не е истина в каква държава живеем - велосипеда да се движи по-бързо от колите...

38

До 55

преди 8 години

Фолксваген достатъчно ни ограмотиха колко са "екологични" дизелите.

37

До 52

преди 8 години

Вземи се поограмоти малко!Виж нормите за дизелови и бензинови двигатели по ЕВРО-6 например! Ако разгледаш малко по-подробно как се движи ЕВРО стандарта, може би ще ти просветне, ако има къде. Повтаряш неща от преди 30-40 години.

36

77777

преди 8 години

Реалността е, че каквито и ограничения да се записват в закона, както и наказанията за нарушаването им, шофьорите ще си карат по един и същи начин, вкл. скорост, съобразявайки се с много неща. Единствената разлика ще е, че сега КАТ ще може да иска по-голям рушвет. *За съжаление повечето хора така и не могат да схванат, че има огромна разлика между написаното в закона и действителността и приемат за действителност написаното в закона, а то не е така и изпадат в някакъв своеобразен маз охизъм.

35

Анонимен

преди 8 години

Аз имам предложение - да върнем човека с флагче, вървящ пред колите, който викайки "Идва кола!" ще предпазва всички останали от голямото страшно бу. И да развъдим коне, че то се е видяло, че с друго, освен с тях, няма да можем да се движим с 50.

34

Реалист

преди 8 години

Ясно е, че от поне 40 години, колата не е лукс, а необходимост. Ясно е, че хората карат колите си, защото им се налага, а не за да замърсяват въздуха или за да правят катастрофи. Ясно е, че градският транспорт в България е много зле и все по-малко ще се ползва от българите по понятни причини. Засега само метрото в София е изключение, но не знам дали и в бъдеще ще е така, а и метрото има ограничен периметър. Това, което не се знае е,че по-ниската скорост създава повече проблеми, отколкото решава.

33

До 49

преди 8 години

При 35 км/час замърсяването на въздуха е 2-3 пъти по-голямо в сравнение с движение с 50 км/час, но ако станат задръствания заради ниската скорост, замърсяването може да стане и 10-15 пъти по-голямо при 35 км/час. Колкото до дизеловите автомобили, ами сякаш живееш преди 40-50 години. Сега дизеловите автомобили често са по екологични от бензиновите. Светофарите - въпрос на настройка и изобщо на употребата им, защото колкото и да помагат, светофарите създават задръствания и замърсяване на въздуха.

32

Анонимен

преди 8 години

Замърсяването на въздуха е много по-голямо ако се опитваш в града да караш с 50км/ч, защото има светофари на 500м, спираш от 50кмч до 0, ускоряваш от 0 до 50 кмч, пак спираш, пак ускоряваш - луда работа. Особенно нафтовите печки яко хвърлят сажди докато се надбягват на около светофарите. Докато ако разрешената скорост е 35кмч, никой няма да дава газ като луд, защото няма смисъл

31

Анонимен

преди 8 години

По добре да вдигнат яко данъците спрямо евронормата. А не всички баракудници да плащат от 10 до 100лв данък. Затова има много коли. Ако под Евро 4 норма данъка е между 500 и 1000лв, а за нова кола трябва да е малък. В Европа е така и затова хората си изхвърлят старите бараки, по скъпо е да ги притежаваш. А ние се напълнихме с опасни и замърсяващи сандъци, после замърсеноста била висока. А и ако ти е трудно да имаш кола то не трябва да имаш, ама нали заради со-ца в Бг-то колата е най свещенното

30

Анонимен

преди 8 години

разумно:35 km/h скорост движение в кварталните улици5 km/h скорост на движение в паркове, градинки, пешеходни зонииначе при скорост на движение от 50 km/h покрай училище, ако дете изкочи между колите, няма никакъв шанс да оцелее

29

Факт

преди 8 години

Преките последици от движението с по-ниска скорост са: по-голямо замърсяване на въздуха, задръствания, изнервяне на водачите с последващи здравни проблеми заради това, загуба на време /времето е пари, казват американците/, по-бърза амортизация на превозните средства и т.н. Ползи е много съмнително да има.