Големият проблем с колите в градовете е, че ниската скорост и задръстванията увеличават много броя на колите движещи се по улиците. Същото е и с извънградските пътища. Два пъти по-ниска скорост, означава два пъти повече коли едновременно на пътя, а това води до ефекта на снежната топка - задръстване, още по-ниска скорост, още по-голямо задръстване, ... и .... мръсен въздух. Между другото най-големите замърсители са автобусите, камионите и отоплението на твърдо гориво, а не леките коли.
Колите трябва да се движат в градовете със съобразена скорост. При положение, че всички улици са отеснели от паркирани от двете страни автомобили дори и без някой да ти нарежда трябва да се движиш с 30кмч. За какво въобще има нужда да се спори при положение, че всички са наясно, че в жилищен квартал в София е убийствено да караш с 50кмч по улица по която не могат да се разминат две коли?
Всеки автомобил си има най-икономична скорост, както и скорост при която замърсява най-малко, като те обикновено са горе-долу едни и същи. До неотдавна тази скорост беше около 90 км/час за повечето автомобили, сега не знам, но вероятно е малко по-висока. Постоянно да се шофира на ниска предавка с ниска скорост си е вредно както за самият автомобил, така и за чистотата на въздуха. Другото, което се получава при шофиране с ниска скорост за задръстванията с всичките негативни последици от тях.
Замърсяването в градовете у нас се дължи на стария автопарк, особенно ако караш след раздрънкан дизелак, все едно си изпушил десет цигари
Изобщо не знаеш какви ги говориш. Никога няма да се кача на градският транспорт по свое желание, а само като някакво голямо изключение. По принцип си ходя пеша, но имам и кола и си я ползвам при необходимост.
Направо се скъсвам от смях, какви еколози станаха джигитите на пътя. При ограничение 35км в час щяло да се увеличи замърсяването - ха ха ха. Пък аз мисля, че при ограничение 35 км/ч и средна скорост в града 15 км/ч повечето ще се качат на метрото или рейса, което със сигурност би намалило замърсяването
Не видях смислен довод за въвеждането на това ограничение от 35 км/час. Гражданите се били оплаквали, ами ще се оплакват, но не от колите движещи се с разрешената скорост до 50 км/час, а от прелитащите с 70-90 или повече км/час, които КАТ не санкционира. Сега по стар навик КАТ ще започне да санкционира най-примерните шофьори - защо карат с 40 км/час при разрешени 35 км/час, а тези дето прелитат с 100 км/час, КАТ няма да ги закача, както винаги досега.
За малки квартални улички 35км/ч е адекватна скорост, но за големи булеварди е абсурд. "Много от бургазлии са недоволни от високата скорост на движение в някои участъци, особено в междублоковите пространства." - надали са недоволни от движещи се с 50км/ч коли, а от движещи се с по 70-80 по малките улички, които и 20 да се направи ограничението ако няма кой да ги санкционира пак с толкова ще си карат. И да слагат все по-ниски ограничения и по-големи глоби кьор файда като няма КАТ да контролира.
Тези, дето ги гласуват ограниченията, наясно ли са, че с велосипед може да вдигнеш 50? И колелата ли ще ги спират за превишена скорост? Не е истина в каква държава живеем - велосипеда да се движи по-бързо от колите...
Вземи се поограмоти малко!Виж нормите за дизелови и бензинови двигатели по ЕВРО-6 например! Ако разгледаш малко по-подробно как се движи ЕВРО стандарта, може би ще ти просветне, ако има къде. Повтаряш неща от преди 30-40 години.
Реалността е, че каквито и ограничения да се записват в закона, както и наказанията за нарушаването им, шофьорите ще си карат по един и същи начин, вкл. скорост, съобразявайки се с много неща. Единствената разлика ще е, че сега КАТ ще може да иска по-голям рушвет. *За съжаление повечето хора така и не могат да схванат, че има огромна разлика между написаното в закона и действителността и приемат за действителност написаното в закона, а то не е така и изпадат в някакъв своеобразен маз охизъм.
Аз имам предложение - да върнем човека с флагче, вървящ пред колите, който викайки "Идва кола!" ще предпазва всички останали от голямото страшно бу. И да развъдим коне, че то се е видяло, че с друго, освен с тях, няма да можем да се движим с 50.
Ясно е, че от поне 40 години, колата не е лукс, а необходимост. Ясно е, че хората карат колите си, защото им се налага, а не за да замърсяват въздуха или за да правят катастрофи. Ясно е, че градският транспорт в България е много зле и все по-малко ще се ползва от българите по понятни причини. Засега само метрото в София е изключение, но не знам дали и в бъдеще ще е така, а и метрото има ограничен периметър. Това, което не се знае е,че по-ниската скорост създава повече проблеми, отколкото решава.
При 35 км/час замърсяването на въздуха е 2-3 пъти по-голямо в сравнение с движение с 50 км/час, но ако станат задръствания заради ниската скорост, замърсяването може да стане и 10-15 пъти по-голямо при 35 км/час. Колкото до дизеловите автомобили, ами сякаш живееш преди 40-50 години. Сега дизеловите автомобили често са по екологични от бензиновите. Светофарите - въпрос на настройка и изобщо на употребата им, защото колкото и да помагат, светофарите създават задръствания и замърсяване на въздуха.
Замърсяването на въздуха е много по-голямо ако се опитваш в града да караш с 50км/ч, защото има светофари на 500м, спираш от 50кмч до 0, ускоряваш от 0 до 50 кмч, пак спираш, пак ускоряваш - луда работа. Особенно нафтовите печки яко хвърлят сажди докато се надбягват на около светофарите. Докато ако разрешената скорост е 35кмч, никой няма да дава газ като луд, защото няма смисъл
По добре да вдигнат яко данъците спрямо евронормата. А не всички баракудници да плащат от 10 до 100лв данък. Затова има много коли. Ако под Евро 4 норма данъка е между 500 и 1000лв, а за нова кола трябва да е малък. В Европа е така и затова хората си изхвърлят старите бараки, по скъпо е да ги притежаваш. А ние се напълнихме с опасни и замърсяващи сандъци, после замърсеноста била висока. А и ако ти е трудно да имаш кола то не трябва да имаш, ама нали заради со-ца в Бг-то колата е най свещенното
разумно:35 km/h скорост движение в кварталните улици5 km/h скорост на движение в паркове, градинки, пешеходни зонииначе при скорост на движение от 50 km/h покрай училище, ако дете изкочи между колите, няма никакъв шанс да оцелее
Преките последици от движението с по-ниска скорост са: по-голямо замърсяване на въздуха, задръствания, изнервяне на водачите с последващи здравни проблеми заради това, загуба на време /времето е пари, казват американците/, по-бърза амортизация на превозните средства и т.н. Ползи е много съмнително да има.
Ограничават скоростта в Бургас до 35 км/ч