През последните години автомобилната индустрия понесе сериозни удари заради избухването на пандемията от коронавирус в края на 2019 г. и последвалия недостиг на електронни компоненти, които силно засегнаха както производствените планове, така и веригите за доставки. Но ситуацията постепенно се подобрява и много компании показаха добри печалби, пишат от Automedia.
Един от основните показатели за рентабилност на продажбите е така нареченият оперативен марж или марж на оперативната печалба. При повечето производители той се е увеличил, като компаниите в Топ 5 отчитат ръст от почти 10% спрямо предходната година. Лидер тук е Ferrari, чиято оперативна печалба е скочила с 25% при, при това още преди старта на продажбите на суперкросоувъра Purosangue.
След Ferrari се нарежда Tesla (+16,8%), като този ръст се дължи на факта, че американската марка от доста време не е актуализирала гамата си, тоест при нея продажбите и приходите растат при липса на инвестиции.
На трето място е Mercedes-Benz (+12,3%), следван от концерна Stellantis (+11,7%) и от BMW Group (+9,8%). В първата десетка влизат още В челната десетка влизат още Volkswagen (+7,9%), Isuzi (+7,7%), Mitsubishi (+7,6%), Hyundai-Kia (+7,4%) и Toyota (+7,2%).
По-интересното обаче е колко печели всеки производител от продажбата на един автомобил. И тук Ferrari изпреварва всички останали с 99 369 евро. Резултатът на Tesla е близо 10 пъти по-нисък - 9684 евро. Mercedes-Benz печели средно по 7135 евро на автомобил, докато BMW изпреварва по този показател Stellantis - 5834 евро срещу 3610 евро.
Тази статистика обаче не може да се счита за абсолютно вярна. Групата Volkswagen включва няколко марки, чието представяне може да се доближи или дори да надмине Ferrari - Porsche, Lamborghini, Bentley и, разбира се, Bugatti. За Volkswagen като цяло обаче печалбата е само 2677 евро на автомобил.
Оперативна печалба от единица продукция през 2022 г.
1. Ferrari - 92 369 евро
2. Tesla - 9684 евро
3. Mercedes-Benz - 7135 евро
4. BMW - 5834 евро
5. Stellantis - 3610 евро
6. VW Group - 2677 евро
7. Isuzu - 2139 евро
8. Subaru - 1965 евро
9. Hyundai-Kia - 1836 евро
10. Honda - 1740 евро
11. Toyota - 1737 евро
12. General Motors - 1618 евро
13. BYD - 1558 евро
14. Mitsubishi - 1495 евро
15. Ford - 1382 евро
16. Great Wall - 1195 евро
17. Renault Group - 1080 евро
18. Mazda - 956 евро
19. Nissan - 762 евро
20. Suzuki - 747 евро
21. Geely Group - 608 евро
22. Tata Group - 94 евро
Коментари Напиши коментар
8
Анонимен
преди 3 месецаБраво! Защото във Формула 1 ги правят на пастет
7
Щерю
преди 3 месецаКаруца + магаре - 100 евро ...
6
българина
преди 4 месецачислата говорят ясно, продават ти кола за 300000, в която са вложени 100000 ..... и схемата работи, само защото има богаташи, които държат да се изфукат колко много са дали за нищо, сиреч да пилеят пари, престижно е да харчиш неразумно, това е демонстрацията на престиж