Снимка: БГНЕС/EPA

Държавите в ЕС одобриха окончателно забраната до 2035 г. за продажба на нови автомобили, задвижвани с изкопаеми горива, след като Германия се отказа в последния момент да я блокира.

Горивата, за които Берлин иска да въведе извънредни правила, все още са в процес на разработване и трябва да се произвеждат с помощта на нисковъглеродна електроенергия.

Още по темата

Румен Дунев от федерацията по автомобилизъм заяви, че електрическите автомобили неизбежно навлизат все повече.

"Това е доста екологична алтернатива, а е и много по-евтин начин на придвижване. С повишаване на пробега, електромобилите ще станат все по-евтини. Двигателят с вътрешно горене няма да изчезне от автомобилите, тъй като те дават независимост за дълго пътуване с едно зареждане. Използването на синтетичните горива удължава употребата на коли с двигатели с вътрешно горене. Тeзи горива ще направят отработените газове по-чисти", обясни Дунев пред Нова Нюз.

По думите му броят на станциите за електромобилите у нас са достатъчно, така че да може да се стигне до София до морето. "Желаещите да си купят електромобил трябва да имат собствен източник на захранване. Ако разчитат на бързите станции, ще платят по-скъпо. Разходите на един електромобил годишно са пренебрежимо малки на годишна база, не се плащат данъци, няма смяна на течности и масла, има само един филтър на купе. В дългосрочен план един електромобил би се изплатил, така че са подходяща инвестиция. Държавата може да подпомогне със субсидия бъдещите собственици на електромобили. Тези в Европа стигат до 5000 евро", коментира Дунев.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase