Снимка: YouTube

Наскоро стана ясно, че автопилотът на Tesla не вижда паркираните край пътя автомобили на аварийно-спасителните служби, заради което се стига до инциденти. Наложи се системата да бъде актуализирана, за да се разреши проблема. Тя обаче продължава да съществува като бета-версия, а новата е десета поред, пишат от Automedia.

Настройките на системата се провеждат от доброволци, които преминават без строг подбор. Много от тях съобщават, че десетата версия на Tesla FSD действително дълго време може да води автомобила самостоятелно, но в някои случаи се появяват проблеми. Те възникват, когато системата все още не е обучена, твърди изданието Inside EVs и дава пример.

В публикуваното видео се вижда как системата на автопилот напълно игнорира задната част на спрял край пътя автобус и шофьор на електромобила е принуден да поеме управлението. Веднага след това обаче автопилотът на Tesla напълно самостоятелно се справя със заобикалянето на машина на "Пътна помощ".

Това означава, че въпреки всички твърдения на Tesla, действията на нейния автопилот не могат да бъдат считани за логични и последователни. Съответно, човекът зад волана трябва да бъде постоянно нащрек, за да може да поеме управлението, ако се наложи.

Коментари Напиши коментар

21

Анонимен

преди 1 месец

За този продукт ли ти вземаха 8000$ надценка , че искаха и с абонамент да го правят - пък то било още в БЕТА версия, нагъл по-нагъл , най-нагъл , Елън Мъск

20

Тоня

преди 1 месец

Сега да кажа за моя най-обикновен фронт асист. Така ме закова онзи ден в трафика с 10 км/ч, че ни пилоти, ни асистенции искам. Искам да си карам сама колата, а не да ме брейква, разоравайки софийските павета,защото чичо Гошо минал пред мен неочаквано....Колкото са удобни тези технологии, толкова са и опасни. С тоя зад мен си изплюхме пломбите. Пак успяхме да не се ударим, което е една щастлива случайност.

19

Анонимен

преди 1 месец

До: номер 16 Ти какъв самолет "караш", ако не е тайна? Щото виждам че си от тези, които викат подигравателно на пилотите "шофьори на самолет"? Излитането и кацането винаги се управляват от пилотите. Автопилот се включва само на определена височина по зададен курс. Електрониката в самолета изисква още по-сложни умения. Все едно баба ти да използва смартфон вместо аналогов телефон със шайба!