Снимка: Pixabay

Пандемията от коронавирус значително намали трафика не само в Германия, но и във всички държави от Европа. По-малко коли на пътя означава и по-малко повреди, което беше отчетено и от германския автомобилен клуб (ADAC). Неговата статистика показва, че през 2020 година по време на пътуване са се повредили 3,4 млн. автомобила, което е с 400 000 по-малко от 2019 година.

Най-често срещаният проблем е с акумулатора, като той се е увеличил от от 41,8% от общия брой през 2019-а до 46,3% през 2020 година. Причина е, че много от колите се карат по-рядко и съответно зарядът в акумулаторите им пада. От ADAC вече отчитат и повредите при електромобилите, като и тук на първо място е батерията - общо 54%. Отбелязва се обаче, че броят на електрическите превозни средства все още е малък, така че повредите при тях тепърва ще се увеличават.

Германските експерти оценяват 109 модела от общо 25 марки. От тях 40 са определени като "надеждни", а 16 се представят много лошо. Останалите показват смесени резултати. Всички преводни средства за произведени от 2011 до 2018 година, като за да попаднат в класацията трябва от тях да бъдат регистрирани по 10 000 бройки на година. Не се взимат под внимание така наречените "самонанесени щети" - оставане без бензин, например, както и дефекти по гумите, пишат от Automedia.

Първото място по слаба надеждност заема 10-годишната Kia Ceed (52,7%). При този модел най-често срещаните проблеми освен с акумулатора са стартер, горивна помпа, електрически вериги и свещи. Подобно е положението и при друг корейски модел - Hyundai i20 (42,2). Там повредите основно са по свещите, стартера и дефектните ключалки.

В челото попада Kia Sportage (38,6%), чиито най-срещани проблеми са подобни на тези при другите модели пред него. Следват два минивана - Seat Alhambra и VW Sharan (35,1%), като при тях основните повреди са на системите за рециркулация на отработените газове или впръскването на AdBlue. Сред проблемните автомобили, посочени от ADAC, са още Smart Forfour (32,8%) заради проблеми с акумулатора, а също така Opel Insignia (32,1%), Ford S-Max (30,7%) и Renault Kangoo (30,1%), като при последните това се отчита при по-новите машини - след 2017 година.

На обратният полюс - колите, които се представят най-добре през 2020 година, са голям брой автомобили на Audi и BMW. Моделите A3, A4, A5, Q3 и Q5 показват надеждността на Audi. Ако все има повреди при колите на тази марка, те най-често са срещани при кабелите за запалване на по-старите A1, като и при дюзите на Q5. В същото време BMW 1-Series, 2-Series, 3-Series, 4-Series, X1, X3 и Mini се представят на високо ниво.

Моделите A-Class, CLA, GLA на Mercedes-Benz, както и C-Class, GLC и GLK са малко назад с повече повреди. При тях най-често се срещат проблеми с ключалката за запалване и стартера.

В класацията на ADAC има и някои изненади в положителен смисъл, като това са Fiat Punto и Dacia Sandero. При италианския модел дори стари екземпляри (2011-2013 година) имат малко повреди. Същото важи и за Sandero, която показва, че дори по-евтините автомобили могат да бъдат сравнително надеждни.

Триото Seat Ibiza, Skoda Fabia и VW Polo също е сред моделите, които сравнително рядко дават дефекти по време на път. Интересното обаче е, че най-продаваният автомобил в Германия, а също така и в Европа - VW Golf, не се появява в статистиката на ADAC.
 

Коментари Напиши коментар

38

Анонимен

преди 2 дни

Ако искаш да си горд,карай само FORD.

37

Анонимен

преди 3 дни

До Иван

Иване доста клипчета съм изгледал на хора каращи електромобили даже и над 100 хил. км са минали някой. Не са правили по колите си нищо, то даже и спирачките не им се износват,щото спират с елмотора. Като няма какво да и се развали на една кола и съответно не ходиш в сервиз не могат и да те излъжат.

36

Анонимен

преди 4 дни

"Това ще се влоши значително с електрическите коли, там не можеш да хванеш майстора дали лъже ..."

С 200 сензора и датчика, който следят за всевъзможни показатели, можеш да видиш всичко, което е бананови по автомобила. А ако е толкова голям хакер, че да може да хапнем колата и да промени тези дани, няма да си играе на автомонтьор, а ще обира банки.