Снимки: Twitter

Илон Мъск загуби около 6 милиарда долара от нетната си стойност в понеделник, след като акциите на Tesla се сринаха заради смъртта на двама души в автомобил, зад чиито волан не е имало шофьор.

Още по темата
Акциите на Tesla поевтиняха с 3,8% към 15:45. EST в понеделник, изтривайки $5,6 милиарда от богатството на Мъск, съобщават от Forbes. Сега неговото състояние е в размер на 174,1 милиарда долара, което го прави третият най-богат човек в света - зад главния изпълнителен директор на Amazon - Джеф Безос, чиято нетна стойност е 195,9 млрд. Долара, и френския магнат за луксозни стоки Бернар Арно, който притежава 180,3 млрд. долара.

Акциите на Tesla паднаха в понеделник на фона на новината, че двама мъже са загинали, след като техният Tesla Model S се е блъснал в дърво северно от Хюстън в събота вечер. Местните власти заявиха, че смятат, че превозното средство се е движело без да има човек на шофьорската седалка, като едната жертва се е намирала на предната пътническа седалка, а другата - на задната седалка на автомобила. Превозното средство е пътувало с висока скорост, преди да се отклони от пътя и да избухне в пламъци около 23:25 часа, съобщиха от полицията.

Полицаят от окръг Харис, окръг 4, Марк Херман каза пред медиите в изявление, че на аварийните екипи им е отнело около четири часа, за да потушат пожара в автомобила и дори се е наложило екипът да се свърже с Tesla за помощ, тъй като батериите не спирали да се разпалват. Докато електрическите превозни средства не са непременно по-опасни от автомобилите, работещи с газ, литиевите батерии с високо напрежение като тези, използвани в Tesla, могат да се запалят дори след първоначален пожар, според Националния съвет за безопасност на транспорта.

Катастрофата повдига и допълнителни въпроси относно функцията за автопилот на Tesla. Властите все още не са сигурни дали автопилотът е бил активен по време на катастрофата, при която загинаха двамата мъже, съответно на 59 и 69 години. Но по-късно самият Мъск публикува в Twitter опровержение, че функцията за автопилот на Tesla е участвала в катастрофата. Регистрирани данни от инцидента "показват, че автопилотът не бил активиран" и че колата не е била оборудвана с Пълно самоуправление (FSD). "Освен това, стандартният автопилот ще изисква наличие на лентови линии, които тази улица не е имала", пише още Мъск.

Независимо от това полуавтоматизираната система за управление на компанията се сблъсква с нарастващ контрол след поредица от инциденти с участието на автомобилите на Tesla през последните месеци. Националната администрация за безопасност на движението по пътищата заяви миналия месец, че е започнала повече от две дузини разследвания за катастрофи на превозни средства Tesla, а в понеделник заяви, че ще разследва и най-новата катастрофа на север от Хюстън.

Tesla, както и нейният изпълнителен директор милиардер, многократно са рекламирали безопасността на автомобилите на Tesla и функцията за автопилот. Мъск, който е активен в Twitter с близо 52 милиона последователи, публикува в събота следобед, малко преди инцидента, че Tesla с ангажиран автопилот има почти десет пъти по-малка вероятност да участва в инцидент, отколкото средностатистически автомобил.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase