Снимка: Pixabay

С провеждането на краш-тестове, освен самите производители, се занимават редица независими организации по света. Най-известните от тях са Euro NCAP, IIHS и Global NCAP. Всички те разбиват нови автомобили за проверка на тяхната безопасност, след което им поставят оценки - от 0 до 5 звезди.

Самите производители обръщат все повече внимание на безопасността и постоянно усъвършенстват своите автомобили. Затова и новите модели обикновено получават 4 или 5 звезди. Затова е изненада, че на последните изпитания на Euro NCAP (европейската организация) новите Dacia Logan и Sandero Stepway получиха само по 2 звезди. Това обаче съвсем не е най-лошия резултат в историята

11-те най-големи провала на краш-тестове:

Fiat Punto - 0 звезди

За първи път в историята на Euro NCAP нула звезди получи хечбекът Fiat Punto през 2017 година. Експертите първо установиха практическо пълно отсъствие на системи за помощ на пътя и много ниска защита на гърдите на водача. Малко по-добре стояха нещата със защитата на възрастните пасажери и децата, но това не промени оценката.

Fiat Panda - 0 звезди

Година по-късно още един хечбек на Fiat - този път Panda, се провали напълно на тестовете на Euro NCAP, като не получи нито една звезда. Показанията от манекените, които се използват, показаха висок риск от получаване на травми при пътника отпред при челен удар. Не по-малка опасност заплашва и пътниците на задната седалка, като това се отнася най-вече за вратовете им. За оценката повлия и фактът, че в базовото си оборудване Panda не разполага със системи за безопасност, които вече са задължителни.

Jeep Wrangler - 1 звезда

Не по-добре се развиха нещата и за всъдехода Jeep Wrangler през 2018 година. Една от основните претенции на Euro NCAP е отсъствието на система за закрепване на детско столче. При челен удар има голяма опасност водачът да получи тежки травми в гърдите и десния крак. Освен това, Wrangler не разполага със система, напомняща за незакопчан предпазен колан, както и с круиз-контрол.

Ford Mustang - 2 звезди

Отсъствието на системи за активна и пасивна безопасност в базовата версия стана причина за ниската оценка на американската спортна кола. Нито една от нейните седалки не позволяват закрепването на детско столче, отговарящо на стандарт i-Size. Защитата на възрастните в колата е 72%, което в крайна сметка даде само 2 звезди на Mustang. Все пак във Ford добавиха някои системи и година по-късно спортната кола получи 3 звезди.

Още по темата четете на сайта на Automedia.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase