Двигателите с вътрешно горене и 4 такта разчитат на инерцията от всеки един цикъл на работа за започване на следващия. А за да започне това, помага електрическият стартерен мотор, наричан още "стартер", който дава така нужния първи тласък.

Преди стартерът да бъде изобретен, двигателите се стартирали по различни начини, най-често с изполването на манивела, но също и с екзотични методи като възпламеняване на цилиндърчета с барут, дърпане на пружини или ремъци и т.н.

Първият електрически стартер е конструиран от британския инженер Ейч. Джей Даузинг през 1896 година, а 7 години по-късно Клайд Колман патентова същата част в САЩ. Само за две десетилетия, стартерът става много популярен и се използва от всички автомобилни производители.

Обикновено, електрическият стартер има живот между 150 и 240 хиляди километра, макар историята да познава случаи, когато помощните устройства са надживявали самите двигатели на автомобилите. Все, пак има и много случаи когато стартерът се поврежда по-рано от очакваното, но и в двата случая има няколко ясни признака, че помощникът за запалване на двигателя е "тръгнал" и дори "заминал". Нека ви запознаем с тях:

Стартерът започва да...
Когато стартерът е "пътник", един от най-честите симптоми е осезаем още при стартирането на двигателя. Ако чуете серия от щракания или тракания откъм двигателния отсек, това със сигурност означава, че стартерът не функционира нормално.

Точните причини за шума и сериозността на проблема може да са различни, но при всички положения е най-добре като чуете странните звуци да отидете в сервиз, където да се изясни какво точно се случва.

Стържещ звук
Друг симптом за повреда е дразнещият стържещ звук след стартиране на двигателя. Този шум е подобен на звука, който чувате когато без да искате завъртите ключа при вече запален двигател.

Източник на досадния звук е стартерната предавка, която не сработва с маховика. Това означава, че соленоидът или предавката не функционират правилно.

Въртене на ключа напразно

Случвало ли ви се е да се опитате да стартирате двигателя, но колкото и да въртите ключа да се чува само "кюхкане" без моторът да запали?

Тук вече предходният проблем с маховика и предавката е стигнал апогея си и е пределно ясно, че агрегатът няма да зацепи (е, с много редки изключения това може и да стане).

Още по темата четете на сайта на Automedia.

Коментари Напиши коментар

28

Reptile

преди 2 месеца

До 28Придърпва или поради проблем с ниските обороти или защото хидротрансформатора на автомата не може да бъде освободен от заключващите колани т.е нямате нормално понижаване на предавките.

27

Автоматик

преди 2 месеца

Никакво внимание...Наистина ли никой не разбира нищо?Объркал съм сайта. Извинявайте...

26

Автоматик

преди 2 месеца

Някой може ли да даде предположение, защо кола с автоматична скоростна кутия, оставена да намалява скоростта (без газ), когато скоростта преминава 40 км/ч и тръгва надолу, придърпва?Моля смешниците, които ще предполагат, че го прави Боку и т.н. да си запазят недоуменията за цирка. Питането е само към знаещи и умни хора.