Снимка: Pixabay

Много автомобилни митове се предават от поколение на поколение. В крайна сметка някои от тях се приемат за даденост, защото са научени от родителите ни (на които е прието, че трябва да вярваме) или пък са били повтаряни многократно. Голяма част от тях не отговарят на истината и трябва просто да бъдат забравени.

Изданието Popular Mechanics събра на едно място 20 такива твърдения, като повечето от тях са напълно фалшиви, а в малка част има известна доза истина. За съжаление, те съществуват и в наши дни и въпреки, че не са верни, все още се разпространяват сред шофьорите.

1. Първокласното гориво ще подобри ефективността на вашия автомобил
Някои автомобили наистина се нуждаят от бензин с по-високо октаново число, но ако това не е посочено изрично в ръководството на колата ви, просто губите пари, като сипвате по-скъпо гориво. То няма да промени нищо.

2. Всички гуми се сменят едновременно
Това изобщо не е така. Наистина можете да замените само една гума, стига да е подобна на тези, които вече имате. Някои експерти обаче препоръчват да заменяте гумите по двойки (двете отпред или двете отзад).

3. Използването на мобилния ви телефон, докато зареждате, може да предизвика експлозия
Сигурно сте забелязали табелите на бензиностанциите, които забраняват употребата на мобилен телефон. Какво обаче би станало, ако тази забрана бъде пренебрегната? Ами нищо, тъй като все още не е доказана връзка между безжичната технология и парите, отделяни от горивото.

4. Електрическите автомобили са по-податливи на пожар

Няма доказателства, че електрическите автомобили са по-склонни да се запалят в сравнение с „обикновените“ автомобили. Да, напоследък на подобни инциденти се обръща повече внимание, но това се дължи на интереса към електромобилите, чийто брой все още е нищожен в сравнение със стандартните коли с двигатели с вътрешно горене.

5. Ще получите повече бензин, ако зареждате сутрин

По-хладният въздух означава по-плътно гориво, така че ще получите повече бензин, ако зареждате рано сутринта. Това съвсем не е така, защото температурата на газа всъщност не се променя през целия ден.

6. Трябва да смените охлаждащата течност и въздушните филтри, когато ви сменят маслото

Вашият механик може да ви препоръча да ги смените, когато смените маслото, но всъщност това не е нужно. Проверете предварително ръководството на автомобила си за инструкции, в които да е указано колко често трябва да го правите.

7. Трябва да сменяте маслото на колата си на всеки 5000 км

Това е един от митовете, които са имали смисъл при старите превозни средства. Новите двигатели вече не изискват толкова честа смяна на маслото толкова.

Още по темата четете на сайта на Automedia.

Коментари Напиши коментар

56

Румео

преди 1 седмица

Това не е вярно.
Качеството на горивото е значим фактор.

55

Анонимен

преди 1 седмица

До 54
Да, ама разтоварват на литър (аз бензиностанция с кантар за тир не съм видял) и после пак се продава на литър.
Разликата в обема при 1 градус за бензина беше нещо от сорта на 0.0013 на литър, а дизела май беше 0.0009 на литър. Та на 10000л. може и да се усети някаква разлика :)

54

Анонимен

преди 1 седмица

Колега, именно заради температурните разлики -цистерните товарят на тегло, не на обем