Коя е най-смъртоносната кола в света? Porsche Carrera GT, което отне живота на Пол Уокър и още дузини мъже и жени, не успели да укротят дивата му мощ? Някое друго мъчноуправляемо спортно чудовище?

Не, според института за безопасност Global NCAP най-опасната кола в света всъщност е 3.5-метрова малолитражка с еднолитров мотор и максимална мощносхт 66 конски сили, пишат от Automedia.

Global NCAP се зае да тества най-популярните модели на индийския пазар и установи доста посредствена безопасност при коли като Hyundai Grand i10 и Kia Seltos. Но дори и те бяха засенчени от Maruti Suzuki S-Presso, която в краш-тестовете постигна абсолютна нула. Произвеждан от индийската дъщерна компания на Suzuki, този автомобил е всъщност най-популярният в сегмента си на огромния местен пазар.

Global NCAP обаче тества базовите версии на автомобилите, а при S-Presso стартовото ниво има само една въздушна възглавница - за водача, и не разполага дори с такива общоприети елементи на безопасността като триточкови колани и автоматични обтегачи за тях. Нито пък има ISOFIX за монтиране на детски столчета.

Цялостната структура на автомобила също бе определена от института като "нестабилна". Привидно при удара с 64 км/ч пътническата клетка остана недеформирана, но всъщност инспекцията показа опасни изкривявания на отделни елементи и пропуквания. Всъщност единственото, което е в безопасност в този модел, е главата на шофьора. Коленете и торсът му са сериозно застрашени, а за пътниците безопасността е оценена като "много слаба".

"Много разочароващо е, че производителят с най-голям дял на индийския пазар може да предложи толкова ниско ниво на безопасност", коментира секретарят на Global NCAP Алехандро Фурас. Той подчертава, че местни индийски компании като Mahindra и Tata са се справили с тестовете с напълно задоволителни резултати.

Все пак трябва да отбележим, че краш тестът на горкото S-Presso изглежда несравнимо по-добре от някои шампиони от миналото, като например Daewoo Nubira или абсолютния ни фаворит Cherry Amulet. Китайският модел, изкопиран външно от Seat, при изпитанията показа, че структурно няма нищо общо с испанския си първообраз, и буквално смля тестовия манекен (вижте видеото горе). Впрочем преди няколко години видяхме една бройка от Amulet да се продава на автоборса в Шумен. Искрено се надяваме да не си е намерила купувач.

В защита на S-Presso обаче трябва да се каже, че допълнителни въздушни възглавници и триточкови колани са налични в по-високите нива на оборудване. А базовото пък постига цена, каквато не е по силите на нито един модел от европейския пазар: едва 4202 евро.

Коментари Напиши коментар

8

Сумарна скорост

преди 1 седмица

За които не е учил физика- ако две коли се ударят челно със 100 ефекта за всяка не е ксто дс се е ударила със 200 а... точно със 100. Учете бе хора... един вид все едно дали ще се удариш със 100 челно във друга със 100 или ще се удариш във стена... аман ...

7

Anon

преди 1 седмица

Най-опасната кола е тази с лошия шофьор...

6

юбрашунгмахен

преди 1 седмица

За тая цена доста хора ще си я вземаъ въпреки риска за пасажерите, все пак водача оцелява като гледам