Снимка: Pixabay

Съвременните шофьори са наясно, че трябва редовно да сменят маслото в двигателя, филтрите и спирачната течност, но не се и замислят, че има и други основни детайли и системи, които също се нуждаят от обслужване. Съответно, те се пропускат, а това понякога води до сериозни повреди по автомобила.

Това се случва обикновено, когато гаранцията на автомобила изтече и собственикът му започне да го обслужва сам. И в повечето случаи не става дума за спестяване на разходи, а от незнание. Резултат от него е посещение в сервиз и ремонт, който в повечето случаи не е никак евтин.

Смяна на масло в редуктора

Обикновено то никога не се сменя, но ако автомобилът се кара по тежък терен, в редукторите на двата мост често влиза кал или вода. Това постепенно води до увреждане на този много важен детайл от задвижващата система. Затова и производителите препоръчват маслото в редукторите на предната и задната ос да се сменя редовно. При Toyota RAV4, например, това трябва се прави на 40 000 километра пробег.

Смяна на течност на електромагнитната муфа

Още един агрегат, на който се отделя необходимото внимание едва тогава, когато той прегрее и излезе от строя. А тази муфа се поставя на повечето кросоувъри със задвижване на четирите колела, където играе сериозна роля. От Volkswagen, например, препоръчват течността в муфата Haldex да се сменя на всеки три години, а от Skoda - на всеки 60 000 километра.

Смазване на кардановия вал

За шприцоване на кардана при съвременните машини, особено при всъдеходите, повечето шофьори дори не са и чували, въпреки че именно този основен детайл работи в много тежки условия. Шприцоването, тоест смазването, трябва да се извършва на всеки 15 000 километра. А ако автомобилът се кара предимно на тежък терен, то процедурата е задължителна на всеки изминати 7000 километра.

Още по темата четете на сайта на Automedia.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase