Снимка: Pixabay

Навярно всеки поне веднъж е чул фразата "Спри климатика, че ще изпреварвам". Всъщност, един от най-разпространените митове сред сред собственици на автомобили е, че работещият климатик влияе съществено на динамичните качества и съответно отнема сериозна част от мощността на превозното средство. Така ли е наистина?

Австралийското издание Which Car се заема да отговори на този въпрос, като проведе експеримент. За целта експертите избраха роудстъра Mazda MX-5, оборудван с 2,0-литров атмосферен двигател, развиващ мощност от 184 к.с. Според авторите на изследването, този двигател най-добре подхожда на средностатистическия автомобил, използван масово.

Автомобилът е качен на дино-стенд, като експертите на изданието на няколко пъти са подложили двигателя на пълно натоварване – както с включен климатик, така и с изключен. Измерени са показанията от мощността на колелата в двата случая, пишаг от Automedia.

Оказва се, че климатичната система всъщност „краде“ до 2,5 кВт от мощността на мотора, което прави около 2%. По-зле стоят нещата с максималния въртящ момент, където намалението стига до 5%.

Коментари Напиши коментар

59

Ххй

преди 3 дни

Тествайте нещо 75 коня, на 185 все тая. Да ви и статиите

58

той

преди 1 седмица

Много са си хубави малолитражките.Аз на море с родата не ходя,нито пък ми трябва голям багажник.Малка количка,здрава,максимум със 100 км карам.Не бързам,а ако бързам тръгвам по рано и така.С кеф се излагам с такива дребни и маломощни коли,най-вече защото данък мнение не плащам.

57

Анон

преди 1 седмица

На пълна газ съединителя на компресора на климатика разкача и няма загуба. При магистрални скорости загубите от климатика са по- малки от тези ако караш на отворени прозорци...