След като скандалът "Дизелгейт" избухна, в Германия на много места цените на старите дизелови автомобили се сринаха, а много градове въведоха забрани за движението на дизелови автомобили.

VW призна, че в много коли е сложен софтуер, който да манипулира данните за вредните газове и много от собствениците на тези коли решиха да се отърват от тях.

И докато Германия се пречиства старите дизели поеха към България и други страни от Източна Европа, където се търсят по-бюджетни автомобили.

Още по темата

Но в крайна сметка може да се окаже, че плащаме необосновано много за иначе изгодните си автомобили, защото истинската цена се плаща с най-ценното: здравето ни.

Засега ограниченията в Германия се отнасят само за т.нар. еко зони.

За да можете изобщо да се движите с дизелов автомобил ви е нужна специална винетка. Германия и Франция изискват такава, но двете са различни за двете държави.

В Италия дори има градове, в които в централните части могат да се движат само автомобили със специален режим.

В същото време в България еко зони още няма и хората с охота си купуват старите германски дизели, които не само са по-икономични, но и са по-изгодни.

Със сигурност голяма част от хората, които купуват тези коли, не са безразлични за здравето си, но нямат финансовата възможност да си купят по-екологичен автомобил.

В България са регистрирани 3,66 млн. автомобила, като от тях почти 1,4 млн. са над 20-годишни. Данните показват, че трите най-популярни марки автомобили в България са германски.

След избухването на "Дизелгейт" износа на стари германски коли за Източна Европа е нараснал значително.

"Много от тези автомобили са в пъти по-екологично чисти, от тези, които се движат в Бъглария над 20 г.", посочва пред DW Христо Христов, председател на Асоциацията на вносителите на автомобили в България.

Има ли индикации, че ставаме автоморгата на Европа - вижте във видеото на Deutsche Welle!

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase