Снимки: Reuters

Докато в ЕС продажбите на нови коли са все повече, в България те са... все по-малко. С 14,5% повече нови автомобили са продадени през септември 2019 г. спрямо същия месец на миналата година и достигна 1,249,403 бройки, съобщи Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA). До голяма степен голямото увеличение на годишна база е резултат от значителния спад през септември 2018 г. (-23,5%), след въвеждането на по-строгия метод за тестване WLTP.

Миналия месец всички държави-членки на ЕС отчетоха увеличение в продажбите, с изключение на България. На нашия пазар бяха регистрирани 2522 нови автомобила, което е спад с 8,6% спрямо септември 2018 г. (2758 бройки). Четири от петте основни пазари в ЕС пък отбелязаха двуцифрено увеличение: Германия (+ 22,2%), Испания (+ 18,3%), Франция (+ 16,6%) и Италия (+ 13,4%). За разлика от тях, във Великобритания възстановяването на пазара е много ограничено (+ 1,3%), тъй като свързаните с Брекзит несигурности продължават да влияят върху доверието на потребителите.

През първите девет месеца на 2019 г. регистрациите на нови автомобили са намалели с 1,6% в сравнение със същия период на миналата година. Въпреки възстановяването на търсенето в ЕС през септември, Германия (+ 2,5%) е единственият основен пазар, който постигна положителни резултати досега тази година. Най-голям спад отбеляза Испания (-7.4%), следвана от Великобритания (-2.5%), Италия (-1.6%) и Франция (-1.3%). България отчита ръст от 1,7% за периода (26,894 продадени нови коли за януари-септември 2019 г. спрямо 26,443 за януари-септември 2019 г.).

Още автомобилни новини четете в сайта Automedia

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase