Снимка: Reuters

2018-та се оказа успешна година за BMW Group и Mercedes, като германските производители обявиха рекордни продажби и претендират да са №1 сред луксозните автомобили в световен мащаб.

BMW Group отчете общи продажби на BMW, Mini и Rolls-Royce в размер на рекордните 2,49 милиона автомобила и босът на компанията Харалд Крюгер обяви, че BMW Group е най-големият премиум автомобилен производител за 15-а година поред.

В същото време информацията от Daimler сочи, че общите продажби на Mercedes и Smart за миналата година са 2,44 милиона коли. А Дитер Цетче уточни, че продажбите на Mercedes са 2018 са 2,31 милиона коли, което отрежда на марката статут на №1 сред производителите на луксозни коли.

Освен това, Mercedes отчете ръст от 11% в Китай, над една трета от купувачите са избрали SUV модел, а около 25% от клиентите на марката са се спрели на компактен модел. Продажбите на S-класата са скочили с 12%, но в Европа и Щатите продажбите на Mercedes спадат – съответно с 6,3 и 2,3 процента. Но Китай, най-големият пазар в света, компенсира това.

Много анализатори са на мнение, че съотношението на силите може да се промени в близко бъдеще, основно заради интереса на платежоспособните клиенти към електромобили и все по-модерните автономни системи за движение. Което може да даде възможност на Tesla и други производители да отнемат пазарен дял от германците. Илън Мъск има грандиозни планове за увеличаване на производството на Tesla, включително и в Китай, но за миналата година компанията е доставила малко над четвърт милион коли.

Още информация вижте в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase