Снимка: архив, Булфото

ТОЛ - системата ще започне да функционира на 16 август 2019 година. Това решиха депутатите като окончателно приеха промени в Закона за пътищата.

Размерът на таксите ще се определя по предложение на финансовия и на регионалния министър.

Камионите, автобусите и всички превозни средства с допустима маса над 3.5 тона ще използват ТОЛ - система на база изминатото разстояние.

Още по темата

То ще се изчислява с монтирано в превозното средство бордово устройство, което регистрира данните за изминатото разстояние и позицията с помощта на глобална навигационна сателитна система.

За превозните средства, които нямат такова устройство, законът предвижда използването на маршрутна карта. За изминаването на едно и също разстояние ще се плаща различна сума в зависимост от състоянието на пътя.

Електронната винетка за леките коли пък влиза в сила на 1 януари, като в рамките на месец валидните годишни хартиени стикери ще могат да се заменят с дигитални.

Една от новостите, които са предвидени в Закона за пътищата, е въвеждането на уикенд винетка, която ще важи от 24.00 ч. в петък до полунощ в неделя.

Освен това, от 1 януари 2019 г. ще бъде въведена електронната винетка за леките автомобили. Те ще бъдат валидни една година, три месеца, месец, седмица и уикенд.

Цените на новите винетни стикери трябва да бъдат определени от Министерския съвет.

Работното времето днес не стигна на народните избраници да приемат всички промени в закона.

За утре остана да обсъдят текстовете, с които се въвежда задължението всички автобуси да бъдат оборудвани с колани.

Според промените, внесени от депутати от ГЕРБ, които предстои да бъдат гласувани, след година и половина в автобусите, които пътуват на разстояние над 30 километра, вече ще има задължително камери и колани.

Срокът, който ще бъде даден на превозвачите да сложат камери, с които ще се следи пътят пред автобусите, както и колани за пътниците, е 18 месеца от датата на обнародване на поправите в закона в „Държавен вестник“.

Глобата за шофьор, чийто автобус е без колани или без задължителното видеонаблюдение, ще е 500 лева. За превозвач тя е по- висока – 3000 лева.

Има и санкция от 1500 лева за фирма, която не си пази записите от камерите.

Редът и времето, за което ще бъде съхранена информацията от наблюдението, ще бъде определян от транспортния министър.

Досега колани имаха само новите автобуси, а и никой не задължаваше пътниците да ги поставят.

След пътния ад край Своге на 25 август, в който загинаха 17 души, пътували в автобус, произведен преди 2006 г., когато не е имало изискване за монтиране на колани, премиерът Бойко Борисов поиска министерски оставки и настоя за спешната поправка в закона, която беше одобрена днес.

По данните на „Автомобилна администрация“ автобусите, които ще трябва да бъдат преоборудвани са около 6000.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase