Снимка: flickr

Мерките, предприети от различните правителства срещу дизеловите версии на автомобилите, вече дават резултати и това си личи от действията на по-голяма част от компаниите на европейския пазар. Това стана ясно от проучване на британското издание Autocar, цитирано от Automedia.bg.

Например Fiat обнови своя компактен ван 500X, като замени дизела с 3-цилиндров мотор. Това е част от стратегията на концерна FCA, която предвижда пълен отказ от тежкото гориво през 2022 г. Изключение прави търговската техника.

Новото поколение на Honda CR-V на свой ред за първи път ще се предлага със 7 места и с хибридно задвижване и както изглежда - никога повече няма да получи дизелови версии.

Друга японска компания - Mitsubishi, също залага на хибридите, а от гамата отпадат дизеловите ASX и Outlander.

При Toyota положението е подобно - дизелите остават само за големите всъдеходи, докато завърналият се на европейския пазар седан Camry, както Verso и RAV 4 ще се предлагат само в бензинови и хибридни версии.

Subaru също се отказа от дизелите, а Suzuki спира продажбите на Vitara и SX4 с добавка DDiS към имената. И тук трендът е ясен.

Производителят на спортни коли Porsche също обяви, че се отказва от дизеловите варианти на кросоувърите Macan и Panamera, докато за новия Cayenne версия с такова гориво не се предвижда изобщо. Затова пък хибридните на немската марка се продават отлично.

Европейските малолитражки Skoda Fabia и Opel Corsa, а също така и Seat Toledo също скъсаха с дизела.

Това стори и Volvo, в чиято история има много двигатели с такова гориво. То обаче няма да се използва никога повече от шведите, като първият модел от новата им стратегия е комбито V60.

Коментари Напиши коментар

37

нико

преди 1 седмица

И бензина отделя Nox,но официално по-малко.Но швейцарско изследване показва друго.Според него при ниски температури бензина отделя повече Nox,като при -20 отделя 80% повече.

36

нико

преди 1 седмица

Не само дизела е по-икономичен и по-екологичен ,но и дизеловите
двигатели са с удължен ресурс.Последното не е удобно  на производителите
на коли ,които нямат сметка ,ти да караш една кола по-дълго,щото  се
стремят да ти продават по-често нова кола .Заяждането с дизела се гради
на отделянето на Nox,който изхвърлен в атмосферата се превръща при
определени условия в дребни частици ,които проникват в дробовете и
причиняват респираторни заболявания.

35

Diesel fan

преди 1 седмица

Който не може да прави дизел,спира да го произвежда....