Снимка: Reuters

Експерти на автомобилния пазар в Русия направиха класация на "най-мъжките" и "най-женските" марки в страната. Идеята е да се подредят марките с най-голям дял собственици по съответния пол, без значение на глобалните продажби.

Оказва се, че с най-голям дял на собственици мъже може да се похвали брандът Subaru. Резултатите от анкетата, проведена от аналитичната агенция "Автостат", показват, че 95,1% от притежателите на модели на японската компания са мъже и едва 4,9% - жени. Така Subaru може смело да бъде наречена "най-мъжката" автомобилна марка в Русия.

Любопитното е, че в подобно проучване наскоро тя бе обявена за предпочитания бранд от лесбийките в САЩ.

Второ място заема Jeep с 94,6% собственици мъже, а на трето е Toyota с 94,2%.  В Топ 10 на "мъжките" марки следват Infiniti с 93,4%, Honda - 92,9%, УАЗ - 92,4%, Lexus - 92,2%, Mitsubishi - 92%, Mercedes-Benz - 91,4% и Volvo - 91,3%.

В хода на допитването са обработени над 180 000 анкетни карти на участници на възраст между 18 и 65 г. Проучванията са проведени в периода 2015-2018 г., като са взети под внимание само тези марки автомобили, посочени за собственост от най-малко 300 души.

Агенцията е направила и рейтинг на "най-женските" автомобилни марки. Първо място сред тях се пада на китайския бранд Chery - 22,1% собственици жени и 77,9% мъже. Топ 10 при нежния пол се допълва от Daewoo - 19,5%, Datsun - 17,4%, Lifan - 17,2%, Peugeot - 16,6%, Citroen - 15,3%, Suzuki - 14,4%, Geely - 14%, Hyundai - 13% и Opel - 12%.

Още новини от света на автомобилите четете в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase