Снимка: ItalDesign

Хиперколата BMW Nazca M12 е дело на компания, която е световноизвестна със своите инженерни и дизайнерски решения -  ItalDesign Giugiaro. Тя е замислена като приемник на своя предшественик -  BMW M1 , произвеждан от баварците през периода 1978-1981 г.

Това е първият случай, в който високопроизводително GT на BMW е поверено на легендарния дизайнер Джорджето Джуджаро, който основата компанията ItalDesign. Нещо повече - имено с тази кола записва своя дизайнерски дебют неговият син - 26-годишният по това време Фабрицио.

Машината е показана пред обществеността през 1991 г. на "Автосалона на бъдещето", който се провежда в Токио. Вдъхновен от колите от Формула 1, Nazca M12 се отличава с 5,0-литров V12 двигател, развиващ 300 к.с. Той е взаимстван от BMW 850i, поставен е в средата и се комбинира с 5-степенна механична скоростна кутия на ZF. Рамата и каросерията са от карбон, благодарение на което автомобилът тежи изключително малко.

Външният вид на M12 представлява еволююция на дизайна от 90-те години на миналия век. Стъкленият покрив е така проектиран и поставе, че водачът и спътникът му имат видимост на 360 градуса.  Прозорците се отварят нагоре, докато вратите са стандартни за този тип коли. Най-интересното обаче е, че прозорците могат да се прибират и така Nazca М12 от купе се превръща в открит автомобил.

През пролетта на 1992 г. компанията ItalDesign представя на автосалона в Женева втория си прототип от серията Nazca — С2. В сравнение с първата версия са променени част от детайлите на интериора, като са поставени седалки от карбон, благодарение на които теглото е намалено с още 100 кг. Дизайнът също е променен, като хиперколата получава нова главна оптика, преместена на бронята. Така автомобилът е далеч по-агресивен.

Още снимки и информация вижте в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase