Градска тол такса планира да въведе Европейската комисия скоро на стария континент. Това стана ясно от думите на еврокомисаря по транспорта Виолета Булц. Тя участва в конференция по мутимодален транспорт в София.

Предложението на Брюксел е автомобилите с по-високи нива на вредни емисии да се таксуват по нова толсистема в градовете в Европейския съюз.

Има вариант по-високи такси да плащат и шофьорите, чиито коли шофират в час пик или в зона с висока концентрация на вредни емисии.

Предвижда се мярката да бъде приета до края на българското европредседателство, каза Булц, цитирана от "24 часа".

Още по темата

Градската толсистема първоначално беше препоръчана от ЕС за Германия и Великобритания.

Тя предвижда шофьорите да се таксуват според емисиите, които автомобилите им отделят, или според пиковите часове на деня. Тя е част от първия пакет по мобилност, разработен миналата година. Булц се надява той да бъде приет до края на председателството ни, а мерките да бъдат приложени до 2020 г.

Еврокомисарят коментира и последствията за международните шофьори от директивата за командировка на работници в ЕС. Тя обясни, че все още се водят преговори, но ЕК е на едно мнение с България, че международният транспорт трябва да бъде изключен от директивата и да се обърне внимание на социалните права на шофьорите. 

“В момента имаме действаща правна рамка, но само 3 държави са я приели в националното си законодателство. Вместо да санкционираме останалите страни, ние решихме да разгледаме въпроса по-задълбочено и да подкрепим транспортните фирми, които легално оперират в ЕС”, заяви Булц.

До края на годината ще бъде извършен анализ относно разходите за транспорт във всички държави членки, на базата на който ще се определи цена на билетите и правилата за пътниците при мултимодалния транспорт, допълни комисарят.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase