Снимка: Reuters

Възстановяването на руския пазар на нови автомобили е факт, въпреки че много анализатори предупреждават, че страната върви към криза. В същото време точно пазарът в Русия се смята за този, който има най-сериозен потенциал за ръст тази година, въпреки че изостава по показатели от тези в развитите държави.

Все повече компании строят заводи за автомобили в страната, а с възстановяването на пазара, производството там се увеличава. Само в последните дни Mazda и Skoda обявиха, че увеличават производството си в Русия.

Чехите потвърдиха, че основният обем продажби в Русия са точно коли, произведени от Skoda на място, а най-новото попълнение в производствената гама е SUV моделът Karoq. Подготовката за старта на производството в Нижний Новгород е отнела 18 месеца и е погълнала инвестиции в размер на 87,5 милиона евро.

Там вече се произвеждат Skoda Octavia и VW Jetta, а доскоро и Skoda Yeti. VW и Skoda използват производствените мощности на някогашния съветски гигант ГАЗ от 2011 година насам, а през 2017 двете страни подписаха нов договор.

В същото време Mazda стартира производството на трети модел от гамата си в завода "Sollers Mazda" във Владивосток. Новият модел е CX-9, а досега там се сглобяваха моделите 6 и CX-5, като всички те са предназначени за руския пазар. Двете компании – Mazda и руският й партньор Sollers, строят и завод за двигатели, който също ще е във Владивосток, тъй като разчитат на ръст на местния пазар.

Естествено, голяма част от продукцията на заводите в Русия би имала шансове да покрие изискванията на ЕС – като качество и екологичност, но остава въпросът: Дали тези автомобили ще спечелят доверието на купувачите в Европа?

Още новини от света на автомобилите четете в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase