Снимка: Audi

Средната разлика между официално обявения разход на новите автомобили и този, който може да бъде постигнат от тях в реални условия, е скочил до 42%, сочи ново проучване по въпроса.

Международният съвет по чист транспорт (ICCT) излезе с доклад, базиран на информация от над милион автомобили в 8 европейски държави, сред които Великобритания. Според него, средната разлика между декларирания и реален разход на новите автомобили през 2017 г. е 42%, докато същият показател през 2013 г. е бил 25%, а през 2001 г. - едва 9 на сто.

Частните автомобили се представили по-добре от колите, използвани за служебни цели, като първите записали резултат от 39% средно разминаване, а вторите - 45% разлика между официалния и постигнатия разход на гориво. От ICCT прогнозират, че потребителите плащат по около 350 британски паунда годишно повече за гориво, отколкото ако разходът на техния автомобил отговаря на предварително обявените данни от производителя.

Данните може да се подобрят значително в бъдеще, благодарение на въвеждането на нова процедура за тестване на разхода на гориво и нивата на вредните емисии на автомобилите. Новият режим бе представен през септември и ще стане задължителен за всички нови автомобили през септември 2018 г. Процедурата, носеща означението WLTP, ще замени досегашната програма NEDC, при която автомобилите се тестваха в продължение на едва 20 минути, за да се измери техният разход на гориво и вредните им емисии.

Въпреки новия тестов режим, от ICCT заявяват, че има още много работа, която трябва да бъде свършена, за да се намали разликата между официалния и реалния разход на гориво. Според организацията, новата WLTP програма "съдържа нови вратички, които могат да позволят допълнително увеличаване на дупката".

Повече подобни новини четете в Automedia

Коментари Напиши коментар

21

Фен

преди 3 години

А какво ще кажете за трагедията наречена градски транспорт в София??? Имам в предвид като разписания. Автобуси и рейсове редовно се чакат по 30мин. Това пречи много да се слезе от колите!!!

20

ппп

преди 3 години

От догодина в София се махат трошките и остават само Евро 5 и 6 коли + ел. колите. Тогава да ви видя се.ляците как ще ревете!!!

19

Анонимен

преди 3 години

Да дефинират нормални тестове и производителите ще ги изпълняват. И аз като карам с 200 в Германия не очаквам да горя 4 дизел. Или като ускорявам.