Снимка: AutoMedia.bg

Свръхсигурната лимузина Cadillac One отказа по време на официално посещение на американския президент Барак Обама в Израел. Според информацията на изданието 2424.co.il, което разпространи и снимките, причина за повредата е сгрешено гориво.

Посочва се, че служител на американското правителство е допълнил горивния резервоар на лимузината с дизел вместо с бензин. Ако може да се вярва на информацията, това се е оказало пагубно за колата, чийто двигател първоначално започнал да прекъсва, а малко след това отказал напълно. Инцидентът се случил на магистралата между летище Бен Гурион в Тел Авив и Ерусалим, съобщава AutoMedia.bg.

В крайна сметка свръхсигурната кола била репатрирана, а на Обама му се наложило да използва друг транспорт.

Местното издание е категорично, че Израел няма вина за този инцидент. Няма съмнение, че това е неволна грешка, а не атентат. Тайните служби на САЩ обаче водят собствено разследване.

Неотдавна колата се провали и при посещение на Обама в Ирландия. Тогава луксозната и сигурна лимузина се заклещи на портала на американското посолството в страната.

Автомобилът беше предоставен на Барак Обама на 20.01.2009 година, когато президентът официално встъпи в длъжност. По традиция за всеки нов президент на САЩ се изработва специална лимузина.

Въпросният Cadillac One има славата на един от най-сигурните автомобили в света. Силно модифицираната кола има почти непробиваема броня и постоянна връзка с Пентагона, а шофьорът й е специално обучен кадър на ЦРУ, трениран да изведе президента на безопасно място дори и в най-сложна ситуация.

Дължината на колата 6,30 м., а теглото й надхвърля 3 тона. Захранва се от осем цилиндров двигател с обем 6.6 литра, който доставя около 300 конски сили. Обема и мощността на двигателя са впечатляващи, но все пак бронираната кола може да се движи с едва 100 км/ч. и изразходва над 30 литра на 100 км.

Бронировката на вратите е с дебелина 20 см., а подът е изработен от плътна броня с дебелина от почти 13 см., като това прави колата устойчива на пряко попадение на гранатомет.

Резервоарът на лимузината също е брониран и има система за прекратяване на подаването на гориво, която го предпазва от взрив, при евентуално възпламеняване. Гумите, доставени от Goodyear, са с размер 19,5 цола и са усилени с кевларени нишки, като не спадат дори ако бъдат директно улучени с огнестрелно оръжие.

Автомобилът е изцяло ръчна изработка, като при композирането му са използвани материали, като стомана, закалено стъкло, титан, керамика и алуминий. За още по-голяма сигурност, президентската лимузина е изработена в три напълно идентични екземпляра, които освен на собствените си качества, могат да разчитат и на специално звено от 3200 агенти, конвой от 35 коли и няколко линейки.

Сред известните специални устройства, с които колата разполага, са прибори за нощно виждане, автономна система за подаване на въздух, приспособления за движение в мъгла, контейнери със сълзотворен газ, както и банки с кръв, които да бъдат използвани за спешно кръвопреливане, ако президентът бъде ранен.

"Официалната част" на автомобила е оборудвана със стъклената преграда, която разделя шофьора от нея и може да бъде управлявана само от мястото на президента, който има и паникбутон, с който да повика помощ при извънредни ситуации. На разположение на Обама са и сателитен телефон, директна връзка с вицепрезидента и Пентагона, както и wi-fi мрежа.

При изтичане на срока на службата на президентския автомобил, който струва около $450 000, той обикновено се унищожава. Единици, и то от по-старите екземпляри, са в музеи, но на туристите е разрешено да ги разглеждат само отвън.

Снимки на репатрираната лимузина на Обама вижте в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase