Даниела Харизанова, мениджър Филиална логистика и Изход стока в dm България

Едно от най-големите предизвикателства в модерния корпоративен свят е ефективното управление на човешките ресурси. Причината е, че този сегмент от дейността на компаниите се променя изключително бързо и вече не само работодателите имат изисквания към бъдещите служители, но и те избират работното си място по множество критерии. „Днес още при кандидатстването хората се интересуват от възможностите за кариерно развитие, от обученията, от участието в разнообразни проекти, от социалните придобивки, от „екстрите“ в офиса и от десетки други въпроси, които допреди няколко години са изниквали на много по-късен етап в отношенията между работодател и служител“, казва Евелина Великова, управител с ресори „Обучение и развитие” и „Регион Продажби” на най-голямата верига за търговия с дрогерийни стоки у нас – dm. Според нея единствено компаниите, които успяват да направят прехода от „служители от 9 до 5“ към общност, която е обединена от общи цели и ценности успяват в днешните динамични времена.

А този успех може да бъде постигнат единствено с привличането, обучението и задържането на качествени служители. „За нашите клиенти лицето на dm са колегите в магазините, които ги консултират и съветват, но зад добре заредените регали стоят изключително сложни логистични процеси. Ето защо за нас е ключово на всяко ниво в компанията колегите ни да са отлично мотивирани да се развиват и да усвояват нови знания, каквито една водеща компания като dm може да предостави“, казва Евелина Великова.

Именно провеждането на инициативи, обединени под мотото „Живей работата си различно!“ като обучения, тийм билдинги, курсове за личностно развитие и дори срещи с психолози, прави dm един от най-предпочитаните работодатели в България. Всички тези предимства насочват към компанията и Даниела Харизанова, която в момента е мениджър Филиална логистика и Изход стока в Логистичния център на компанията в Елин Пелин. Тя споделя, че „За мен работата в dm България е сбъдната мечта. Познавам и харесвам компанията, продуктите и магазините като клиент от времето, прекарано в Германия. Имах късмета да започна работа във фирмата в момента, когато отдел Логистика в България се състоеше от двама души и да участвам от самото начало в създаване на екипа и разработване на процесите. С голяма част от настоящите ми колеги „израснахме“ заедно, знаем, че можем да разчитаме един на друг, а това е изключително важно не само в нашата сфера. За мен е много ценно, че чрез dm България съм част от dm общността в международен план и през тези единадесет години имах възможността и удоволствието да работя и с колеги от всички европейски държави, в които марката dm е представена.“

Даниела започва работа в dm през 2012 г. и само две години по-късно вече е част от ръководния екип на Логистичния център. Затова тя е ангажирана и с подбора на нови служители и потвърждава наблюденията на Евелина Великова от „първо лице“: „Намирането на квалифицирани и мотивирани служители, обаче е все по-голямо предизвикателство. Пазарът на труда се промени много и вече работодателите са тези, които проактивно трябва да търсят и привличат нови хора. Необходимо е да мислим дългосрочно и погледнем малко преди подбора – към подготовката на кадрите, които са и ще ни бъдат необходими в бъдеще.“

Благодарение на това dm успява да отговори на предизвикателствата на днешния ден. Според Даниела Харизанова в последните години профилът на кандидатите се е променил значително. Според нея основно предимство на dm България е стабилната позиция на компанията на българския пазар, което я прави и сигурен и стабилен работодател. Наред с това се предлагат възможности за гъвкаво работно време, работа от вкъщи, възможности за личностно и професионално развитие.

Даниела Харизанова: Работата в Логистичния център на dm дава възможност за професионално развитие при запазване на баланса между работа и личен живот

Всеки добър работодател се стреми да предложи баланс между работа и личен живот. Как този баланс е постигнат в dm?

Гъвкавото работно време и възможността за дистанционна работа дават възможност да се постигне този баланс. Останалото е въпрос на организация. Освен това имам късмет да работя с хора, които без да преувеличавам, бих нарекла свое второ семейство и в чиято компания се чувствам изключително комфортно.

Логистичният център на dm в Елин Пелин e едно от основните направления в компанията. Какви са възможностите за работа в него, кои са най-търсените позиции?

Тази година ще отбележим 10 години от пускането в експлоатация на Разпределителния център на dm България в Елин Пелин. На площ от 10 000 кв.м. вече над 200 човека имат грижата да бъдат обработени и доставени до магазините ни в цялата страна артикулите от богатия асортимент на dm.

Eкипът ни се състои от административни и складови служители в отдели Складова и филиална диспозиция, Филиална логистика, Прием стока и етикетиране, Интралогистика и Изход стока. Ръстът на оборота, експанзията и съответно обемите стоки, които доставяме предполага най-динамично развитие при складовите процеси – прием стока, изход стока, комисионери и водачи на високоповдигаща складова техника са най-търсените в момента позиции при нас.

Разкажете повече за дейността и отговорностите в Логистичния център?

Правилната стока в правилното време на правилното място – това е основен принцип в логистиката. Колегите в отдел Складова диспозиция имат грижата да поръчат нужната стока към доставчиците ни в страната и чужбина. Следва прием на стоката, етикетиране на част собствените марки и след това складиране на съответните места.

Филиална диспозиция и Филиална логистика са отделите, които са връзката между склада и филиалите. В най-многобройния отдел Интралогистика физически се подготвя стоката, която след контрол и оптимизация на Изход стока напуска Разпределителния център в посока към над 100 магазина в цялата страна.

Задълженията са много и разнообразни. Отговорностите също. Ключово е всички звена от логистичната верига да познават и разбират задълженията и отговорностите на тези преди и след тях. Това важи разбира се за всички отдели в компанията.

Кои са най-важните качества за онези, които биха искали да работят в центъра?

Способност за работа в екип – това за мен е най-важното качество. Разбира се, и желание за работа, инициативност и решителност. Останалото се учи.

За административните длъжности голямо предимство е владеенето на немски език – официален език за dm групата. В dm има много възможности за развитие и работа по проекти в международни екипи.

Какво кариерно развитие предлага логистичния център?

Един от основните принципи в dm България е възможността за развитие на собствените кадри. По-голямата част от колегите, които в момента ръководят отдели и екипи в Логистика, са започнали в Разпределителния център като складови служители.

С предстоящото разширение на Логистичния център и развитието на структурата в отдела ще се отворят още възможности за развитие и нови професионални предизвикателства, както в хоризонтална, така и във вертикална посока.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase