Снимка: БГНЕС

Заради дългото чакане на граничните пунктове, липсата на кандри и с искане за по-високи командировачни, превозвачите в България бяха готови да излязат на протест. Той ще се проведе, но две седмици по-късно, тъй като браншът се срещна с министър на социалната политика Гълъб Донев и министърът на транспорта Христо Алексиев. Какво се разбраха с тях? Отговорите от Милена Милтенова и Димитър Димитров пред Bulgaria ON AIR.


"Ние винаги сме били готови за големи протести. Знаете, че сме ги правили в предходните години. Причината да отложим протеста сега е, че на вчерашната среща с вицепремиера и министър на социалната политика Гълъб Донев, на която присъства и министърът на транспорта Христо Алексиев, постигнахме конкретни договорки и бяха поети конкретни ангажименти. И в рамките на две седмици очакваме да има реални действия и да имаме представа как бизнесът ще продължи работата си. Това, което се разбрахме, е правителството да ни предложи варианти. Те поискаха две седмици срок, в който да ги обмислят и разработят", каза председателят на Конфедерацията на автобусните превозвачи Магдалена Милтенова.

Не всички искания на бранша обаче са икономически. Превозвачите настояват спешно да бъде решен проблемът с дългото чакане на граничните пунктове с Румъния и Турция.

"От гледна точка на липсата на кадри имахме две искания. Едното е за промяна на наредбата за условията и реда на командироване в чужбина, където искаме да бъдат вдигнати праговете на командировъчните, които плащаме на водачите, за да можем да сме конкурентни на парите, които предлагат европейските транспортни фирми. Държавата пое ангажимент, че сумите ще бъдат увеличени на между 50 и 100 евро на водач", уточни Димитър Димитров от Камарата на автомобилните превозвачи.  

Другото, за което настояват, е да бъдат скъсени сроковете за наемане на работници от трети страни. В момента, ако една фирма иска да назначи шофьор, са ѝ необходими поне 6 месеца. През това време водачът седи някъде и изчаква. А в Полша това изчакване е най-много три дни, стана ясно още от думите на Димитров.

Министрите са поели още един сериозен ангажимент към транспортните компании. НАП ще започне данъчни проверки на физическите лица, които осъществяват нерегламентирани превози, а не само на фирмите им.

Масово тези водачи нямат трудови договори и конкретно работно място, а генерират много приходи и имат множество микробуси на тяхно име

Коментари Напиши коментар

14

Анонимен

преди 3 месеца

Държавата потъва много сигурно и вече не толкова бавно. Всичко е резултат от наследството на Боко Тиквуна, който разсипа държават точно за 12г. В близките 20-30г няма да се оправим ако въобще се оправим някога, просто народа ни е глупав и за нищо не става. Мислим се за Европа, а всъщност който е бил знае че даже не сме и 10% това което е Европа. Няма да се учудя ако ни изхвърлят от ЕС, за нишо не ставаме.

13

Анонимен

преди 3 месеца

Ви българи си мислите че като вдигате цените и данъците ще забогатеете.но тази система не работи вече е изпробвана.за да плащаш високи данъци трябва да получаваш висока заплата да получаваш доходи да имаш осигорена работа или биснес.трябва от някъде да идват тези пари,ако нямаш пари няма как да плащаш всичко е вързано като свински опашки омагьосан кръг.от къде ще идват парите като ромите 80% са на социална издръжка и не си търсат работа.или трябва да се отдели държавата на българи и роми.

12

Анонимен

преди 3 месеца

Много сериозни хора и политици трябва да изготват план за спасение защото потъваме като титаник и изчезваме като старите пари.лошото е че големите мозъци и хората с пари са в чужбина и са дълбоко угорчени от собствената си родина.за 30 години постигнах те това пълна мизерия зарруха и демогравски срив.така е гогато измислени циркаджии и палячовци се правят на бизнесме ни,и на предприемачи,всичките искат да стават политици в българия но местата са ограничени.