Сделката за 140 млн. евро с германската компания за производство на електроавтомобили вече е факт. Ще даде ли рестарт тази сделка на икономиката ни след кризата?
 
"Работните места, които са планирани в новия завод, са 1000, но той ще бъде на площ при 150-180 декара. Общата площ на завод "Балкан" в Ловеч е около 1 300 декара. Идеята е останалата част от завода да бъде превърната в индустриална зона, която ще бъде предназначена за производители на всякакви компоненти на автомобили", заяви изпълнителният директор на автомобилния клъстер архитект Любомир Станиславов в ефира на Bulgaria ON AIR.
 
По думите му работните места, които ще бъдат генерирани от проекта, ще бъдат между 4000 и 5000.
 
"Има трите основни тенденции - в света на мобилната индустрия тече революция по отношение на електрическите автомобили. Вероятно към 2030 година 50% от продажбите на нови автомобили ще бъдат електрически автомобили. Втората голяма тенденция са така наречените автономни автомобили. Те ще променят начина на живот на хората, ще отпаднат много професии, ще се промени градоустройството. На трето място тече тиха революция как да оптимизираме автомобилните заводи, тъй като в момента инвестициите в един завод са между 1-2 млрд.", посочи архитектът.
 
Какво ще представлява електроавтомобилът, който ще се произвежда у нас, Станиславов обясни, че е разработка на германски университет, който е един от най-добрите технически университети в Германия и Европа. И добави, че е изграден от алуминиева пространствена рамка. По думите му този автомобил ще бъде един от големите конкуренти на градския транспорт - с 1 лев ще можем да изминем 100 км.
 
"Този автомобил е по-сигурен от една кола. Животът на тази конструкция е над 50 години. Всички външни панели са създадени от така наречената ABS пластмаса", обясни архитектът.
 
Станиславов уточни още, че се очаква базовата цена на автомобила да бъде под 20 000 евро.
 
"Електроавтомобилите имат нужда от много по-малка поддръжка. Нямат нужда от сменя на масло, ремъци, дори спирачките се сменят рядко, тъй като в 80-90% от случаите спират с регенериране на енергия", каза още той.
 
Плановете са заводът да бъде построен за около година.
 
Гледайте целия разговор във видеото.

Коментари Напиши коментар

72

БМВ,МЕРЦЕДЕС,АУДИ

преди 10 месеца

Тези електромобили щели да струват "само" 20 000 евра,а за двойно по- малко пари българинът може да си купи чистка нови Мони моделчета на Пежо,Рено,Киа, Фолксваген...Де е Киро на кирия...Харвардските *** за пореден път станаха за смях:)))

71

Iordan Ivanov Geolog

преди 10 месеца

Единствено еко автомобили са тези на газ бутан пропан и метан със ТРАДИЦИОННИ ДОКАЗАНО БЕЗВРЕДНИ ЖЪЛТИ ФАРОВЕ>Новите автомобили вкл електромобилите са исключително жестоко вредни до милиарди пъти по вредни от тези на газ заради бели високо радиоактивни скенери режещи биосферната охрана.Скенерите вкл led,xenon,halogen ,lazer увреждат тежко Земята и биосферата. увредените обеми се пълнят с токсични газове.ЗАБРАНА ЗА ДВИЖЕНИЕ НА АВТОМОБИЛИ С ВКЛЮЧЕНИ ФАРОВЕ ДЕНЕМ ВЕДНАГА!!

70

null

преди 10 месеца

Така че ако има евтин и редовен градски транспорт няма да има нужда от повече коли на пътя. Ще има коли които са извън града от недостъпни за градски и извънградски транспорт. На този чичо са му дали едни пари да ги говори тези щуротии. Зелените талибани в Европа накараха Германия да си спре атомните реактори щото били кофти и сега горят въглища и зависят от Руска газ.