През втората половина на месец юни водещият сайт за недвижими имоти Imoti.net проведе поредица от бизнес закуски като част от проекта „Годишни награди на imoti.net“ 2020 г. Представители на агенции за недвижими имоти, инвеститори, архитекти, представители на местната власт и медии се срещнаха във Варна, Велико Търново и Русе, където анализираха пазара на имоти пред последната година и очертаха тенденциите в сектора във всеки от районите.

„Домът утре“ бе темата на работните срещи, която провокира експертите да акцентират върху новостите, свързани с недвижимите имоти, както в строителството – използваните материали, технологии, архитектурни решения, така и върху профила и изискванията на купувача, предпочитаните райони, жилищното финансиране и други.

„Пандемията послужи като катализатор, за да си зададем въпроса: „Какво трябва да се промени в начина ни на живот?“. Ние извличаме много ползи от природата, но начинът ни на живот не е достатъчно обвързан с нея. Оказва се, че градският човек прекарва 90% от времето си на закрито, далеч от природата. А тя определено влияе на емоциите и поведението ни. Нека фокусът на нашите разговори бъде промяната в домовете ни, тяхната перспектива и устойчиво развитие“. С тези думи Снежана Стойчева, мениджър на imoti.net, постави начало на първата бизнес закуска във Варна.

Анализите на пазара на недвижими имоти и в трите града показаха възходящ ръст, както при сделките, така и при цените на жилищни имоти. Представителите на бранша описаха профила на купувача като семеен, с висше образование, със среден месечен доход от 2150 лв., на възраст до 35 години, който купува първо жилище за основен дом, предимно с ипотечно кредитиране и има високи изисквания за качеството на жилището – ново строителство, просторно с две или три спални, в престижен район.

По време на работните срещи стана ясно още, че интересът към къщи в крайградските райони е особено силен във Варна и Велико Търново. Изборът на къщи е в голям ценови диапазон – от 20 хил. евро до 250 хил. евро, а купувачите са, както от близки градове, така и от чужбина – Германия, Израел, Великобритания, Испания.

От началото на годината усвоените кредити са с ръст от 25%, а размерът на ипотечния кредит се е увеличил на 130 хил. лв.

Участниците в бизнес закуските на Imoti.net обърнаха внимание върху увеличеното продаване на имоти само на проект и необходимостта брокерите на недвижими имоти да проучват по-детайлно тези предложения, за да бъдат в полза на своите клиенти.

Серията бизнес закуски се осъществяват в унисон с цялостната мисия на водещия сайт за недвижими имоти Imoti.net, част от Investor Media Group, да стимулира прозрачното  и професионално развитие на имотния бизнес в полза на потребителите. Те са част от програмата на „Годишните награди на Imoti.net“, които през 2021 г. се провеждат за шеста поредна година и ще отличат най-добрите в сектора на недвижимите имоти за изминалата 2020 година. Това е единственият национален форум, който присъжда престижните награди за постиженията и коректността на компаниите и експертите в недвижимите имоти. Официалната церемония за награждаване на победителите от конкурса ще се проведе на 8 юли, в SofiaEvent Center, София.

Генерален партньор на бизнес закуските е Пощенска Банка. Основен партньор е Националната асоциация на строителните предприемачи.

Медийни партньори са Investor.bg, Dnes.bg, Manager.bg, Градът Медия Груп и вестник „Строител“.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase