Снимка: БГНЕС
Наематели и собственици на търговски центрове у нас правят опити да предоговорят наемните си отношения след края на извънредното положение, което принудително затвори моловете и постави както тях, така и търговците на дребно в затруднено положение, пишат от Investor.bg
 
В края на месец май Българската ритейл асоциация изпрати писмо до всички търговски центрове в страната с пет основни искания за промяна в договорените наемни отношения, като се позовава на променената икономическа ситуация в страната заради кризата от коронавирус. Става въпрос именно за намаляване на работното време на търговските центрове, преминаване на подоходен наем на месечна база, фиксирана сервизна такса в размер на 1 евро на кв. м за времето, когато търговските центрове не работеха, максимален размер на неустойката при невъзможност на търговския обект да продължи работата си и освобождаване от наем за времето на извънредното положение.
 
"Това, което се очакваше, се случи – започнаха преговори с всички наематели поотделно, доколкото това е възможно. До този момент имаме единомислие по въпроса за намаляването на работното време и за това, че не се дължи наем за времето, в което моловете са били затворени", коментира Мариан Колев, председател на Българската ритейл асоциация и основател и мажоритарен собственик на веригата за продажби на детски стоки и играчки "Хиполенд".
 
На отправената молба за коментар до големите търговски центрове в София откликнаха само Serdika Center и Paradise Center, собственост на южноафриканския фонд за инвестиции в недвижими имоти NEPI Rockcasle.
 
"Част от исканията на Българската ритейл асоциация са взети под внимание и вече са предприети определени действия. Отворени сме да обсъждаме промени в договорите за наем, както и отстъпки, приложими за всеки конкретен случай", се казва в изпратената позицията на двата търговски центъра.
 
"Но тук трябва да подчертаем, че наемателите ни са над 600, с различни локации и различни като профил и мащаб компании, които са засегнати по различен начин от кризата, имат специфични проблеми и търсят съответни решения, които понякога се различават от исканията на членовете на асоциацията. Индивидуалните наематели, наемодателите и търговските центрове се различават по своята структура, както и по отношение на организацията на своите търговски отношения и следователно не е възможно да се установят общи принципи, които да регулират всички договори за наем еднакво. Ключов в тази ситуация е индивидуалният подход, а  не опитите за отговор на групови искания", допълват още търговските центрове.
 
Цялата статия можете да прочетете ТУК

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase