Снимка: Free images

Условно можем да разделим пазара на електроенергия на спотов и „форуърден“ пазар. Спотовите цени се формират на базата на моментното търсене. Форуърдните сделки се сключват са с диапазон на доставка 3-6 месеца, година.

Това коментира Константин Делисивков, енергиен експерт и изп. директор на Българската федерация на индустриалните енергийни консуматори (БФИЕК) в ефира на Bloomberg TV Bulgaria. 

Коментарът на Делисивков идва в светлината на влязлото наскоро в сила либерализиране на пазара на електроенергия, изрязяващо се в това, че всички сделки с електроенергия извън регулирания пазар трябва да минават през борсата.

„Гледайки търсенето, там също има разлики. Разлики в няколко отношения. Първото е, че различните потребители имат различен профил на потребление. Втората голяма отлика е, че различните потребители са чувствителни по различен начин към цената“. 

„Тъй като ние представляваме основно енерегоемките индустрии, за нас тежестта на крайната цена се отразява сериозно на индустриалната ни конкурентоспособност“. 

За част от членовете на БФИЕК има ръст на цените от около 20%, други оптимизират участието си чрез участие близко до спот пазара. Има и членове, които нямат индикации как промените на пазара ще се отразят на цените.

Какви според БФИЕК са начините за допълнително оптимизиране на пазара?

Вижте повече на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase