Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Фалшивите новини създават фалшиви очаквания и вярвания, а това влияе върху бизнеса – как той ще се позиционира в обществото, дали ще е успешен, дали ще продава, дали ще заслужава уважение, дали ще му вярват. Това коментира Мария Дойчинова, ръководител направление ПР и комуникации в ЧЕЗ България ЕАД, пред Bloomberg TV Bulgaria.

Като пример за такъв тип новина тя посочи насаждането на негативно отношение към компаниите, предоставящи комунални услуги.

"Винаги се създава усещането, че те лъжат и надуват сметките. Такива обществени нагласи оказват определен натиск върху институциите, вследствие на което пазарните условия се влошават за компаниите. А те започват да получават по-малко приходи и следователно - услугата им не може да се подобрява. И тогава клиентите са недоволни. Получава се един порочен кръг", заяви Мария Дойчинова.

Като позитив Дойчинова посочи, че се полагат все повече усилия от страна на компаниите да обясняват и посочват истината. А те, според нея, трябва да опровергават абсолютно всичко, което е невярно за тях.

"Много е добро това, което медиите възприеха - една принципна позиция да отсяват фалшивите новини. Вероятно трябва да се вглъбим в етичните правила", коментира още тя.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase