Снимка: Pixabay

Безспорен факт е, че има ръст на туристопотока към България и това е тенденция от миналата година - между 8-9%, но това не е новина. По-интересно е как се интерпретират цифрите. По-важно е защо се стига до този ръст и да си направим изводите как да планиране от тук нататък туристическия бизнес. Това каза Даниела Стоева, Асоциация на българските туроператори, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria. "Турция вече не е атрактивна, курортите в северноафриканските страни - също. Така че, България заедно с Испания и Португалия преживява бум на туристопотока".

"Трябва да акцентираме към традиционните европейски държави. За да привлечем качествени туристи трябва да променим продукта си - оригинален и автентичен. Такъв не може да бъде морския туризъм".

Факторите, благоприятстващи ръст в туризма в България, са на първо място геополитическата обстановка, каза гостенката. По думите й друг фактор представлява ръстът на нискотарифните полети до София. "Има и закономерна цикличност в търсенето на дестинациите, която се повтаря през седем до десет години и след това има лек спад".

"Другото немаловажно е, че по принцип туризмът бележи ръст в световен мащаб - ежегодно се увеличават световните пътувания".

Какво куца на рекламата на България като дестинация? Нереалистично ли е тълкуването на данните за българския туризъм? Как да се отървем от имиджа на България като нискобюджетна дестинация? Отразява ли се този имидж не само върху морския туризъм, но и върху културния? Трябва ли да гледаме към Поднебесната империя като възможност за българския туризъм? Какво да очакваме от зимния сезон?  

Повече можете да видите на Bloomberg TV Bulgaria. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase