Очаква се още една успешна година за пазара на ваканционни имоти. Снимка: Green Life

Украинската криза се оказа временна спънка за пазара на ваканционни имоти. За период от няколко седмици някои клиенти са бавили плащания по сделките, но това е отшумяло, коментира на пресконференция Теофил Петров, изпълнителен директор на инвестиционната компания Green Life.

„През март броят на сключените сделки е с близо 10% по-голям спрямо същия месец на 2013 година, като основни клиенти отново са руснаците”, посочи Петров, като се позова на данните на компанията.

Запазва се и тенденцията за интерес на рускоговорящите купувачи не само към класическите дестинации - по-големите градове(Варна, Бургас) и курорти на Черноморието, но и към по-малките градчета, като Поморие, Созопол, Царево.

Именно към малките градчета се насочват и купувачите, които искат да се пренесат трайно в България. За да задоволят търсенето, от Green Life стартират и нов проект в Поморие – Айвазовски парк, който е насочен точно към клиентите, които искат да пренесат живота си в България.

Първата фаза на проекта е стартирала през февруари и ще приключи през май 2015 г., а втората фаза се очаква да бъде завършена пр ез май 2016 г.

По думите на Петров около 25 на сто от рускоговорящите купувачи на жилища в Поморие остават в България постоянно. Според него данните са представителни за Черноморието и вероятно делът на рускоговорящите купувачи, придобили имот с цел преместване в България, от всички купувачи е приблизително същият.

Пазарът през 2014 г.

Прогнозата на компанията за пазара на ваканционни имоти е за успешна 2014 година, като очакваният ръст в активността е от 5 до 10%. Малко вероятно е да станем свидетели на съществени движения в ценовите нива, коментират още от компанията.

Профилът на клиентите ще се запази – основно рускоговорящи, като е възможна появата на нови купувачи, макар към момента да няма недвусмислени индикации за това.

Очакванията са за завръщане на британците и ирландците на пазара на ваканционни имоти заради ръста на запитванията към компанията от страна на англоговорящи клиенти. До реални сделки обаче все още не се е стигнало, допълни Петров.

Още за водещите тенденции на пазара на ваканционни имоти четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase