Снимка: МС

Премиерът Бойко Борисов откри официално новата отсечка от 6.5 км на автомагистрала "Струма".

Той благодари за разбирането от страна на археолозите за това, че археологическите находки, които бяха разкрити по трасето на магистралата край село Покровник, са преместени от трасето.

"Ако не бяхме намерили общ език, това нямаше да стане. А сега за една минута минаваш отсечката", каза Бойко Борисов.

Той изрази надежда, че активността на екоактивистите няма да компрометира строителството на лот 3.2 на АМ "Струма".

Още по темата

Относно офертите за Кресненското дефиле премиерът Борисов заяви: "Като ги отворим, до месец ще говорим отново, тъй като вероятно ще има отново нови протести. Все пак се надявам в крайна сметка разумът да надделее, както се получи за отсечката, която пускаме в движение днес. Всичко си зависи от нас самите. Брюксел толерира тези транспортни коридори", каза министър-председателят.

"Ще направя магистрала "Струма" до Кресна от двете страни, а после който иска да дава няколко милиарда, може да я качи по върховете, защото така искат. Има много мераклии за власт, нека намерят добри решения, да съберат няколко милиарда и да го направят така както искат... Трябва да си зададем много важен въпрос – да дадем ли тези милиарди за тази отсечка от 14 км или да има магистрала от София до Видин", каза още Борисов.

Той добави, че е редно разумно да седнат еколози, археолози и инженери, за да се разберат.

В 6,5-километровия нов участък от АМ "Струма" са построени два виадукта, два селскостопански подлеза, два моста - над реките Логодашка и Струма, и един надлез. Положени са 127 хиляди тона асфалт, 70 хиляди тона циментова стабилизация, 200 хиляди кв. м. облицовка на откоси и 26 км. мантинела.

С пускането на движението се избягва влизането в Благоевград и създаването на тапи в градските кръстовища, което ще спести време на пътуващите и ще разтовари града от сериозен трафик.
 
Археологическите находки, които бяха разкрити по трасето на магистралата край село Покровник, са преместени.

Прогнозната стойност на извършваните дейности по преместване и теренна консервация на археологическите ценности, както и изграждането на подпорна стена за отделянето им от трасето на автомагистралата е над 1,2 млн. лв. На следващ етап, извън компетенциите на АПИ, ще бъде изработването на интегрирана консервация на археологическия парк и проект за цялостното му експониране и социализация.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase