Снимка: БГНЕС

Хиляди животни, натоварени в най-малко 20 кораба, бедстват заради заседналия кораб в Суецкия канал, съобщи "Гардиан". Има опасения, че ако блокирането продължи много дълго, животните могат да умрат от глад или да се дехидратират.

"Най-големият ми страх е, че животните остават без храна и вода и те засядат на корабите, защото не могат да бъдат разтоварени някъде другаде по документи", каза Герит Вайдингер, координатор на ЕС за благотворителната организация Animals International.

Сред блокираните кораби има 10 румънски, натоварени с най-малко 130 хил. живи животни, пише "24 часа".

Движението през Суецкия канал остава блокирано от няколко дни, след като гигантският контейнеровоз "Евър Гивън" заседна в него, а опитите за освобождаването му засега не дават резултати.

Носът на кораба е опрял в източния бряг на Суецкия канал, а кърмата му - в западния.

Румънската санитарно-ветеринарна служба е свикала кризисна среща и се търсят решения, за да не се стигне до измирането на животните. Властите заявиха, че са се свързали със собствениците на корабите, които са уверили, че имат достатъчни складови наличности за животните и че плавателните съдове разполагат с инсталации за обезсоляване, ако питейната вода свърши.

Същевременно два опита да бъде освободен контейнеровозът се провалиха въпреки надеждите, че висок прилив ще даде тласък на кораба. Дузина влекачи работят паралелно с драгирането на пясъка и тинята около носа. Вече са отстранени около 9000 тона воден баласт от "Евър Гивън", което е помогнало той да помръдне малко. Планира се с кран да бъдат отстранени стотици контейнери от носа му.

Още по темата

Блокирането на Суецкия канал от товарния кораб с размер на небостъргач може да влоши за месеци напред глобалната верига на доставки, причинявайки недостиг на продукти като тоалетна хартия, кафе и мебели в световен мащаб, отбелязват експерти. Около 10% от световната търговия преминават през канала, или за близо 10 милиарда долара стоки дневно. Ситуацията причини огромни загуби, тъй като всеки час престой в канала струва 400 милиона долара. Блокадата предизвика и 3% ръст в цените на петрола.

"Европа трябва да се подготви за поскъпване и недостиг на редица стоки заради блокадата на Суецкия канал", прогнозира анализаторът от лондонския Център за икономически и бизнес проучвания Кай Нойфелд. По думите му търговията по оста Азия- Европа няма да бъде нарушена сериозно, ако ключовият морски път бъде отворен скоро, но това става все по-малко вероятно.

Същевременно Сирия е пред недостиг на гориво заради блокадата. Докато чакат да бъде възстановен трафикът, местните власти разпределят наличните количества петролни продукти, за да могат пекарните и болниците да продължат да работят.

На практика няма алтернативни маршрути за доставка на стоки от Азия до Европа. В резултат на това вносът в САЩ от Европа може да бъде забавен и блокирането може да попречи на празни контейнери да бъдат върнати в Азия, усложнявайки недостига на световни контейнери, предизвикан от пандемията и нарастващото потребителско търсене.

От откриването си през 1869 г. Суецкият канал е ключова връзка за транспортиране на петрол, природен газ и други товари. През 2015 г. египетското правителство завърши голямо разширение на канала, което позволява и на най-големите кораби да преминават.

Коментари Напиши коментар

16

Карлсон от покрива

преди 9 месеца

"Хиляди животни могат да умрат от глад заради блокиралия "Евър"" - "мазните котараци и гладните песове" от борсата и спедиторските компании??? Да ви имам проблемите( на редакторите на фейк-новините)!!!!

15

Asd

преди 9 месеца

Тоя с агнетата - безработица нямаше преди ковид. Какъв е проблема, че не изнасяме агнета колното Румъния? Те пък не изнасят толкова IT услуги.

14

ще ядем само внос

преди 9 месеца

За съжаление на хората от селата, ликвидационните съвети изпълниха добре поставената им задача. Баща ми беше агроном и с много тъга се оттегли, когато се разграбваха АПКта, стопански постройки, ликвидираха стада от селектирани животни. Можеше пак да стимулират зърнопроизводството, но да има и всичко друго. В Румъния след 90та имаше няколко отлагания на връщането в реални граници. Така кооперативите имаха време да стъпят на крака. А и никой от Букурещ, няма да ходи да копа с мотиката