Снимка: архив, Reuters

Много са българските шофьори, които пътуват през лятото за Гърция. Освен че от началото на юли там са въведени по-строги санкции за нарушения на пътя, има и други неща, които е добре водачите да знаят за движението по пътищата там.

Стойчо Точев, който е от село Кулата, всяка седмица поне по веднъж излиза зад граница.

По гръцките пътища правилата са ясни – задължителен колан, дисциплина на пътя и спазване на ограниченията на скоростта. Има обаче и малко познати правила.

„Трябва да се знае от нашите шофьори, че в Гърция на кръговите кръстовища, който влиза в кръга, е с предимство, а при нас е обратно. И това не се урегулира със знаци”, казва Точев пред bTV.

Максималната скорост по магистралите е 120 км/ч, а полицейските проверки са стриктни.

„Там камерите са по друг начин. Застава един полицай, където не се вижда, той е далече от колата, прави снимки с камерата и примерно след 500 метра е полицейската кола и ги събира, може да са 10 коли да ги събере наведнъж, където ги е снимала камерата, и може да чакат един час да им напишат акта“, разказва Точев.

„Прошка няма, няма подкупи и да не се опитва никой да дава подкупи, че може да се стигне и до затвор”, съветва още мъжът от Кулата.

Нови и "солени" наказания на пътя в Гърция от днес

Ако пътувате с включен антирадар, глобата е 2000 евро, но е забранено даже и да носите такова устройство. Ако го открият някъде в колата, санкцията е 300 евро.

Още по темата

Забранено е и носенето на нож с размер на острието повече от 12 см. Ако властите открият у вас такъв, арестът ви е сигурен. Забранено е също шофирането с джапанки, със сандали може.

В новия Наказателен кодекс на Гърция санкциите са много строги – ако раните човек в катастрофа, може да влезете в затвор за 10 години, ако увредите чуждо имущество – за 3 г., а ако ви хванат пиян или дрогиран, ви чака най-малко година зад решетките. Пушене в колата може също да ви донесе парична глоба, ако в автомобила има дете.

Според Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи нашите „джигити” на пътя стават едни „хрисими агънца”, когато преминат границата с Гърция – започват да спазват всички правила и ограничения.

„Основната причина за това е неизбежността на наказанието в Гърция – актове се пишат на момента и на момента се свалят регистрационните номера”, уточни той.
 

Коментари Напиши коментар

54

аjovev

преди 3 дни

В Гърция преди Кавала през някакво селце си карам аз с ограничението 50, и точно на самата камера ме изпреварват гърците. Е нали са им строги законите, защо не спазват.

53

Анонимен

преди 4 дни

И да знаете че в тъпаристан Не! значи Да!
Противно на целия останал свят където Но! Нейн! че даже и Нет означава отрицание.

52

Анонимен

преди 5 дни

Цялата работа е в спазването на закона, както и прилагането му.У нас и двете не се спазват и няма кой да ти държи сметка.Познавам доста джигити, ако не ми бяха познати сигурно щях да им налетя на бой.Но тяхното обяснение е че няма кой да ги накаже...