Снимка: istock

Какво хапнахте преди малко и как се чувствате? Настроението ви позитивно ли е или отрицателните мисли ви владеят? Днес от рубриката на Az-jenata.bg „Здраве и красота“ обръщаме внимание на невротрансмитера и хормона допамин. Той участва в редица важни процеси в централната и периферна нервна система. Това, което го прави уникален, е начинът, по който ни кара да се чувстваме – еуфорични, усмихнати, балансирани. Според редица изследвания, допаминът играе и важна роля в редица психични процеси, заболявания, като депресия, шизофрения, зависимости. Ето защо е важно да не допускаме дефицит на този хормон.

Тук може да видите няколко лесни стъпки за неговото поддържане, а в следващите редове, кои храни спомагат за секрецията му.

Млечни храни

Ако са сред любимите ви, значи се грижите добре за вашите нива на допамин. Сирена, прясно, кисело мляко, скир... Сиренето например съдържа тирамин, който стимулира секрецията на допамин. Храните, съдържащи пробиотици, като кисело мляко, кефир, също повишават нивата на допамин. Разбира се, не бива да се прекалява с консумацията на сирена. Хапвайте умерено от тях.

Тъмен шоколад

Освен че можем да си го позволим по време на диета, черният шоколад с високо съдържание на какао, оказва се, има редица ползи за мозъчното здраве, смятат специалисти. Консумацията му повишава концентрацията, антиоксидантите в какаото намаляват риска от деменция, магнезият намалява нивата на тревожност и стрес, подобрява кръвния поток към мозъка, подобрява и настроението ни. 

Още по темата може да прочетете в Az-jenata.bg

Коментари Напиши коментар

3

За добро настроение

преди 3 седмици

По малко от веселите гъби и кекс с подправки.

2

Анонимен

преди 3 седмици

Мише!
Най вдига настроението мераклийски направената шопска салата плюс хубава ракийка, а после пържоли.
Шоколадът се яде през деня, за да не се трупат излишни килограми.

1

Анонимен

преди 3 седмици

О