Снимка: istock

Диабетът е една от водещите причини за влошаване на здравословното състояние при недобре контролирани нива на кръвната захар. Неовладените диабет тип 2 и 1 могат да предизвикат сериозни увреждания на бъбреците, сърдечносъдовата, нервната система, да влошат качеството на живот и протичането на нормалните функции в организма.

Храненето е основен фактор за превенция и контрол на диабета, особено на диабет тип 2. Той може да бъде добре контролиран, ако храненето е правилно съобразено с гликемичния индекс на храните. Познаването на гликемичния индекс и храненето според него може да помогне да контролирате по-добре кръвната захар и инсулина, като резултатът би бил подобряване качеството на живот и намаляване риска от увреждане на важни органи и системи.

Кои са храните, които са най-вредни за диабетиците и които трябва да се избягват напълно?

Трансмазнини

Трансмазнините се срещат в различни продукти за мазане, като маргарин, сирена за мазане, крема сирена, замразени и полуготови храни, ядкови масла (например фъстъчено масло), крекери. Трансмазнините са изключително вредни за диабетици, а и не само, защото предизвикват повишаване на холестерола, влошаване на усвояването на глюкозата и създават предпоставки за сърдечносъдови заболявания.

Ориз

Белият рафиниран ориз е с висок гликемичен индекс, което го прави неподходящ за диабетици. Дългозърнестите сортове обаче са със среден индекс. Кафявият и черният ориз са с по-нисък индекс, което ги прави допустими в диетата на страдащите от диабет и тези с повишен риск от диабет. 

Още по темата може да прочетете в Az-jenata.bg

Коментари Напиши коментар

10

Анонимен

преди 4 седмици

11, за упражнението виж в ютуб например “3 of the best exercises for a slipped disk”
Прави се сутрин, но не веднага след ставане, първо малко движение.

Коментарът ми за диабета също е след много четене, а и от опита ми с приятели. Иначе при мен ИФ ми помогна да сваля доста кг и да получа плочки на 40+. Така или иначе голям процент имат начална форма на Диаб тип 2 или резистентно към инсулина

9

Анонимен

преди 4 седмици

Най-важното упражнение - сутрин след ставане по 2-3 минути - лягане по корем и повдигане на горната част на тялото до колкото болката позволява. Това спомага на слипнат диск да се прибере.Виж техниката в нета. При спане е важно да не се спи по корем - по гръб най-добре без възглавница или на страни с възглавница, която държи грабнака изправен. През деня хубава стойка, ако работите на компютър задължително редувайте работа в изправено положение и седнало на столче от тези кръглите, без облегалка

8

10

преди 4 седмици

11, за дискова херния съм чел много, понеже имах огромни проблеми с изтръпване на крайници, непоносими болки в кръста през период от около година, болки при ставане всяка сутрин почти без изключение. Всичко това изчезна напълно от няколко години и в момента вдигам доста тежки неща без проблеми и без помен от всякаква болка.
Важно е да се правят упражнение за да се прибере слипнатия диск, като това стане тъканта ще се възстанови, но факторите, които са го причинили е задължително да се елиминират