Снимка: pexels

Някои хора страдат от образуване на неприятни разпъващи газове повече от други. Вероятно сте забелязали, че някои храни предизвикват повече газове, но не сте сигурни кои точно измежду цялостното ви меню през деня. Понякога се дължи и на определени комбинации, които са несъвместими за вашия храносмилателен тракт.

Не е задължително да страдате от даден здравословен проблем, свързан с работата на червата или стомаха, за да имате газове. Може да се случи на всеки човек.

Сред най-честите причини са някои групи храни или отделни хранителни продукти.

Вижте кои са те в следващите редове.

Кръстоцветни зеленчуци

Кръстоцветни е семейство, обединяващо броколите, карфиола, къдравото зеле (кейл), брюкселско зеле, обикновеното зеле, които съдържат големи количества фибри. Фибрите са важни за работата на червата и нормалното протичане на метаболизма. Но са твърде трудни за обработка и това при някои хора създава проблем с натрупването на газове, които подуват.

Недостатъчно вода в зърнена закуска

Ако обичате да си приготвяте овесени ядки или трици за закуска трябва да знаете, че за да не подразнят червата ви, трябва да ги напоите достатъчно добре с вода. Това ги прави по-лесни за обработка, което улеснява червата и предпазва от образуване на разпъващи газове.

Повече по темата може да прочетете в Az-jenata.bg 

Коментари Напиши коментар

7

пръд льо

преди 3 години

Не ям нито фибри нито трици а пърдъ като разпран

6

Активийа

преди 3 години

Активия с боб, за по висок октан.

5

Анонимен

преди 3 години

По спомени от казармата:Недоварен грах с русенско и ряпа като (уж) салата.Ефектът е умопомрачителен.А един образ нарочно си хапваше коркова тапа.Като почнеше да я смила и грохотът беше като от ниско летящ самолет.